Politie neemt 31 slangen in beslag in Beringen

• Onze Verslaggever

BERINGEN - De lokale politie Beringen-Ham-Tessenderlo en de federale gerechtelijke politie van Brussel hebben dinsdag in een huurwoning in Beringen 31 slangen, 87 muizen en 166 ratten in beslag genomen en laten verwijderen.

Dat maakte de politie dinsdag bekend. De inbeslahname gebeurde op bevel van burgemeester Marcel Mondelaers die de beslissing nam na onder meer klachten van buurtbewoners wegens overlast en geurhinder. Bovendien kwamen de veiligheid en de gezondheid in het gedrang.

Enkele slangen waren ook al ontsnapt. De verzameling slangen bestond uit baardagamen, boa's, pythons en korenslangen. Een boa was zelfs bijna 3 meter lang.

De ratten en muizen werden gekweekt om aan de reptielen te voeren. De politie stelde ook een proces-verbaal op wegens inbreuken op de Vlarem-wetgeving.

Het Natuurhulpcentrum van Opglabbeek haalde de dieren op in Beringen, waar ze tijdelijk opvang krijgen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=DMF20100727_128

• <Elysa>

Dat is natuurlijk nog weer eens zo'n uit de hand gelopen hobby, het begint bij één slang en dat worden er meer en meer…

Zo gaat het altijd met alle hobbies..

• Xandra B.

Ik weet het anders nog onder controle te houden met mijn 6 colubriden. >:D<

Ach,ik ken slangenhouders die er wel 100 hebben!

Maar je zult er wel voor moeten zorgen dat je geen overlast veroorzaakt. (maar da`s met alles zo)

• <Elysa>

Heb jij er al zes? Pppffffffff wat moet je daar nou eigenlijk mee? :S

Je kunt ze alleen maar voeren en verders niks want echt contact kan volgens mij niet met slangen..

Net zoals met vissen, heb je eigenlijk ook niks aan, kun je ook alleen maar voeren en meer niet, nou ja, die vissen die Greet heeft,ik weet ff niet hoe die heten, koi's o fzoiets, die kan zij aanraken..

Geef mij maar honden en katten daar heb je meer aan dan die koude kikkers (vissen) (:P)

• Xandra B.

Hahahaha,ik dacht dat ik met mijn 6 slangetjes toch best bescheiden ben.

Wat moet je met slangen? Inderdaad niks,want het zijn `kijkdieren`.

Het is de fascinatie hoe ze bewegen,eten,vervellen en zich voortplanten. (en dat allemaal zonder handjes!)

Het zijn gewoon schitterende dieren!

Eros heb ik om mee te knuffelen. Hij vind dat ook fijn. Slangen niet.

• <Elysa>

Oké ja, daar kan ik wel inkomen, net als een auquarium kun je ook lang na kijken zonder dat het gaat vervelen.. :)

• <Elysa>

Wie zegt trouwens dat Eros dat fijn vindt als jij hem knuffelt, het beessie heeft geen keus als jij hem vastpakt.>:D<

• Xandra B.

Hij kruipt zelf bij mij op schoot!

• <Elysa>

Ja, dan vindt hij het zeker fijn om geknuffeld te worden anders deed hij dat niet, maar ik zei het eigenlijk voor de grap hoor..

• Xandra B.

Oh.