prikkeldraad tegen katten?

• Nachtvlinder

Vorige week kregen wij van een buurtbewoner te horen dat een buurman van ons prikkeldraad op zijn schutting had geplaatst, omdat hij last zou hebben van onze kat.

Ook heeft hij onderaan zijn schutting een soort van metalen pinnen geplaatst.

In de eerste instantie is het natuurlijk zijn tuin, en mag hij daarmee doen wat hij wil.

Ik kan me voorstellen dat hij niet van katten houdt en ze uit zijn tuin wil houden, maar stel nu dat mijn kat gewond raakt door zijn prikkeldraad/pinnen?

Hem erop aanspreken lijkt me niet verstandig, aangezien het een enorme ruziezoeker is, die ik liever uit de weg ga.

Ik hoop op een reactie!

• Xandra B.

Helaas,daar kun je niets tegen doen. (ook wettelijk niet)

Hopen dat er geen gewonden vallen is het enige.

• karin R

Nou?? als het een kinderrijke buurt is dan zouden die gewond kunnen raken en je bent toch echt wel verplicht om te zorgen dat je omgeving veilig is.

Anders zet ik 220V op de voordeurbel

• Xandra B.

Nee hoor,ook dan niet.

Een ieder mag z`n eigen terrein beschermen tegen wat voor indringer dan ook.

Actief geweld of dodelijke middelen gebruiken is wel strafbaar.

• <Elysa>

Wat is het vervelend dat je nooit meer iets hoort daarna,zo weten we nooit hoe iets afgelopen is..

• catqueen

Zijn het koophuizen of sociale woningbouw? Want je kan toch eens met de woningbouw of anders met de bewonerscommissie gaan praten. Misschien is die meneer zich niet bewust welke gevaren er zijn als een dier zich zou verwonden en is dat ook niet geheel de bedoeling. Er zijn diervriendelijker oplossingen te bedenken, bijvoorbeeld een schuine rand met vogelnet bevestigen. Je kan aanbieden het zelf aan te brengen, als hij afziet van zijn oplossing.

Denk ook eens aan cacaoschilletjes in de tuin, als die als kattenbak wordt gebruikt. Het bevalt katten niet, om daarop te lopen.

Katten zijn evenwel slimmer dan je denkt, waarschijnlijk zal de kat deze tuin vermijden.

• karin R

euh, mijn katten vinden de cacaodoppen heerlijk als kattenbak:?

het schijnt overigens dat je er mee op moet passen als je een hond hebt omdat die dat opeten?

Dat doet mijn hond nu weer niet, m'n dieren lijken op me, stapelgek:D