TOPDRUKTE BIJ DIERENAMBULANCE A'DAM

• Onze Verslaggever

De dierenambulance in Amsterdam heeft het de laatste weken erg druk. Veel dieren worden aan hun lot overgelaten als de baasjes met vakantie gaan. Vooral knaagdieren zijn de klos.

De dieren worden achtergelaten op straat of gedumpt in een bos. Maar ook worden nog steeds honden aan bomen gebonden. Het probleem keert volgens de dierenambulance iedere zomer terug.

Mensen die een dier achterlaten hebben het vaak impulsief gekocht en nemen geen verantwoordelijkheid. Maar ook is het vaak een kwestie van geld, een dierenpension is erg duur.

© ANP

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/08_augustus/08/binnenland/topdrukte-bij-dierenambulance-a_dam.xml

• Xandra B.

Tja,dan kun je je knaagdier beter gratis aanbieden als voederdier!

• <Elysa>

Dat is elk jaar zo tegen de vakantietijd, mensen zeggen dat ze van hun dier houden maar een paar centen uitgeven voor een goed pensioen dat hebben ze er niet voor over…

• karin R

Ik ben blij met m'n nichtje, geeft de poezels trouw eten als ik wegga en blijft een poos knuffen met ze.

De hond gaat overigens mee.

Maar dat sommigen zo harteloos met hun dieren omgaan……ik snap dat echt niet.

Als je geen geld hebt KAN je toch helemaal niet weg?

• catqueen

Meestal komen dat soort lui op het laatste moment erachter dat ze nog een diertje moeten laten verzorgen. Hoeveel zullen er niet in hun hokje sterven, omdat ze vergeten zijn?? Het heeft niks met geld te maken, maar met nonchalance en geen dierenliefde.