heeft iemand ervaring met kameroenschapen?

• jolanda

wij willen een aantal schaapjes bij onze pony's zetten, we vielen voor het kameroenschaap, die zien er erg leuk uit, vóór we gaan kopen wil ik graag weten, hoe ze verder zijn, aanhankelijk? of juist afstandelijk? hoe zit dat met een ram? kan die er bij blijven? ik kan dit natuurlijk ook aan een fokker vragen, maar dan zijn ze altijd lief en goed dus vraag ik hier even;)

• <Elysa>

Waar wil je dat schaap voor gebruiken, om te knuffelen? :D

Een ram ramt alle schapen, daarom heet hij ook ram, dus als je lammetjes wilt moet je die ram er lekker bij doen..:P

• Xandra B.

Ik heb geen eigen ervaring met het Kameroenschaap,maar wel met de Quessant.

Het Kameroenschaap staat dicht bij het oerschaap en zal zeer waarschijnlijk niet erg aanhankelijk worden. (behalve potlammeren)

Kameroenschapen worden ook niet vaak op kinderboerderijen gehouden. Wel de Quessant.

• jolanda

nou niet echt om te knuffelen, daar heb ik de paardjes wel voor, meer voor de gezelligheid en voor het gras in de wei kort te eten, de paardjes mogen niet zoveel gras.ik heb ondertussen ook al vernomen dat het niet echt hele aanhankelijke dieren zijn, maar met een beetje aandacht worden ze wel behoorlijk mak, ze kunnen schijnbaar het hele jaar in kuddeverband leven, dus ram er gewoon bij laten, dan komen er lammetjes maar dat maakt niet uit, ruimte genoeg:D