Berner Sennen zoek na brand

• Yvon3

“Voor de mensen die in de omgeving van Breda wonen: Boomer is vermist! Nadat er brand is uitgebroken bij bernervrienden is Boomer niet meer terug gevonden. De 2 meiden wel….Hopelijk word Boomer heel gauw gevonden, zijn vrouwtje ligt met brandwonden in Beverwijk.. .In de omgeving van Breda - Noord loopt hij ergens.Voorzichtig benaderen,Boomer is een Berner Sennenhond van 9,5 jaar oud. Als je hem ziet, neem dan contact op met de dierenambulance,via het landelijke Politienummer 0900-8844, vraag naar de Politie Breda Noord en vraag of die je doorlinken naar de dierenambulance Breda Boomer laat zich moeilijk vangen.”

Ik ken de baasjes Marianne en Marnix al een aantal jaren via het Berner wereldje en dit is een ramp….De brand was van de week op Hart van Nederland en in de uitzending van vanavond wordt er weer aandacht besteed aan de vermissing van Boomer. Een aantal Bernervrienden zijn vanmiddag ( met een aantal Berners ) naar Breda geweest om te zoeken, maar helaas….

Kennen jullie mensen in Breda (Noord) of directe omgeving geef dit dan svp door !! Misschien kan het zelfs ophet KPB ????? Met Marianne gaat het nog steeds niet goed: 55% van haar huid 2e en 3e graads brandwonden en de situatie is kritiek. Ze is brandend in paniek uit het slaapkamerraam op de 1e verdieping gesprongen en wordt in coma gehouden. Ze hebben ook 4 katten, waarvan er 2 gisteren weer gevonden zijn en hoe het met de andere 2 staat weet ik op dit moment niet. Marnix is weer uit het ziekenhuis en is doodongerust over de Berner en de 2 katten en dat met zijn vrouw in zo'n kritieke situatie. Ik heb zo met ze te doen…….

Help svp door zoveel mogelijk mensen in te lichten !

Dit is zo verschrikkelijk,de katten zijn ondertussen weer terecht,maar Boomer is nog steeds weg,nu al een aantal dagen.

Gisteren is er met speurhonden gezocht,geen Boomer,maar wel verbrand plastic met haar van Boomer eraan.

Onderstaande is van vandaag,er heeft een dierentolk met hem gepraat,wie kan helpen,Boomer moet naar huis,dit is zó zielig!

Wie woont in of bij Breda en zou weten waar dat park of “bos”is.

Ok … het lijkt erop alsof hij heel bang is en geschrokken en dat hij zich ergens heeft verstopt in een bos of park, ergens in de natuur. Hij durft beslist niet naar zijn huis terug te gaan en is erg ongelukkig. En hij heeft honger! Hij zegt dat hij in het ‘bos’ is, waar hij vaak gaat lopen met Marianne en Marnix. Soms gaan ze ergens anders heen, maar het vaakst gaan ze naar de plek waar hij nu is.

iemand heeft met boomer gesproken , zie bovenstaande .

• karin R

Ik zou willen dat ik kon helpen.

Ik wens de baasjes heel veel sterkte, die hebben het flink voor hun kiezen gekregen.

Ik hoop ook dat het met de meiden goed gaat en die de nodige hulp krijgen want de kans dat ze door alles te weinig worden opgevangen is aanwezig

Met de tolk zou ik voorzichtig zijn, na zoveel tijd kan ikzelf ook bedenken dat als de hond nog door niemand is gezien (klein is ie niet) hij ws verstopt zit en dat hij na die tijd ook wel honger zal hebben maar hij niet naar huis durft, logisch als hij die voor het laatst in vlammen zag.

• Xandra B.

Quote Karin;

Met de tolk zou ik voorzichtig zijn, na zoveel tijd kan ikzelf ook bedenken dat als de hond nog door niemand is gezien (klein is ie niet) hij ws verstopt zit en dat hij na die tijd ook wel honger zal hebben maar hij niet naar huis durft, logisch als hij die voor het laatst in vlammen zag.

Als zo`n zgn. dierentolk met Boomer heeft kunnen communiceren,dan had die dierentolk moeten communiceren waar Boomer heen moet gaan om geholpen te worden en wat Boomer zou moeten doen. (of laten)

• bgommers@tele2.nl

Het bericht dat de Berner sennen gevonden zou zijn in het huis (BN de Stem), kan weleens foutief zijn. Of Boomer moet terug gegaan zijn na een aantal dagen…

Mijn vriendin heeft een verdwaasde Berner Sennen zaterdagmiddag op het Brabantplein (een eindje uit de buurt van Breda-Noord) zien lopen en (helaas) zondag pas de politie gebeld; deze zeiden “Mevrouw, zodra wij daar zijn, is de hond er waarschijnlijk al niet meer”.

Ik zou zeggen; blijven zoeken naar Boomer…want misschien leeft hij toch echt wel. Ik hoop het, kijk al een week overal naar hem uit.

Afschuwelijk voor deze hond; zo ronddwalen, en afschuwelijk voor zijn baasjes!

• Yvon3

Ik zal dat laatste even doorgeven,ik heb ook gehoord dat Boomer in het huis gevonden is,maar dan denk je,is daar dan niemand eerder wezen kijken?

Bedankt voor het berichtje,ik geef het door.

• Yvon3

Het is echt wel heel zeker dat Boomer in zijn huis om het leven is gekomen,onderstaande schreef een goede kennis van de slachtoffers,de vrouw ligt in Beverwijk,ze was brandend uit het raam op één hoog gesprongen,de brand was aangestoken,verschrikkelijk wat die persoon op zijn geweten heeft!

Door instortingsgevaar mocht niemand de woning meer betreden. Vrijdag was Marianne genoeg helder om te kunnen vertellen dat Boomer naar boven is gekomen om haar te waarschuwen

Daarna is de politie/brandweer toch boven gaan zoeken en hebben ze hem gevonden

Inmiddels is er een team rechercheurs van 15 man sterk op de zaak gezet.

Ik hoop dat ze de dader(s) gauw vinden en de zwaarste mogelijke staf geven voor zo'n misdrijf: poging tot doodslag of poging tot moord !

Vandaag heeft Marianne trouwens de 1e operatie ondergaan: elke 5 dagen !!!!! een operatie en de verwachting is dat dit 2 maanden gaat duren .

• vronie

Wat een vreselijk bericht.

Hopelijk dat de vrouw er weer bovenop komt.

Na het trieste bericht van haar hond.

• Xandra B.

En laten ze die zgn. dierentolk ook maar vervolgen voor oplichting!

Dierentolken zouden verboden moeten worden.

RIP Boomer.

• karin R

Arm dier, wilde graag helpen en bekocht dit met de dood.

Ja, ik ben ook boos op de tolk, geeft zoveel valse hoop en vraagt veel geld (meestal, of erkenning in de hoop beroemd te worden)

Ik hoop dat de vrouw de kracht vind dit alles te doorstaan, ik leef iig mee met haar