mijn dochter is aangevallen door een amerikaanse bulldog

• tijgetje01

hallo

mijn dochter van 5 is gister aangevallen door een amerikaanse bulldog

we hebben de hele avond in het ziekenhuis gezeten

ze heeft een gat in de hoofd die niet gehecht mag worden en flink wat blauwe plekken en kneuzingen en schaafwonden van zijn tanden

nou stond er gister ook politie bij het ziekenhuis dus wij hebben gevraagd of aangifte zin heeft maar de politie zegt als de hond geen commando gehad heeft om aan te vallen heeft het geen zin want dan doen ze er niks mee

wel moeten die mensen de schade betalen

de politie had het over dokterskosten medicijnen en de kleding ( de jas is kapot en de trui zit zo onder het bloed dat ik niet weet of het er wel uit gaat.

die mensen van die hond hebben gelijk beloofd een muilkorf aan te schaffen.

maar nou ben ik al lang blij dat mijn dochterje verder niks heeft ( begrijp me niet verkeerd maar het had veel erger kunnen zijn want ze hadden 3 honden los e er viel er maar 1 aan gelukkig )

hoe kan ik dit verder oplossen want de schik zit er erg in

alvast bedankt voor het mee denken

• ???zoeff ???

wat raar politie doet er niets mee slaat nergens op

gewoon aangifte doen dat is een ding wat zeker is als die hond het nog een keer doet weten ze dat hij het vaker heeft gedaan

verder die trui eerst een nacht in koud water zetten dat lost het bloed op

voor therapie voor je dochter houd haar niet bij honden weg maar laat onder begelijding voorzichtig weer met honden omgaan

anders houd ze der leven lang angst voor honden

heel veel sterkte

• Xandra B.

Oh,wat vreselijk!

De hond had niet los mogen lopen. Of liep de hond los in een losloopgebied of op privéterrein?

De hondeneigenaar kan hier dan wel een boete voor krijgen.

De hondeneigenaar is ten alle tijde wettelijk aansprakelijk voor de schade die de hond heeft veroorzaakt.

Ook emotionele schade! Ga naar een letselschadeadocaat.

Maak foto`s van je dochter! Samen met het medisch dossier kan het opgevoerd worden bij de rechter.

Als je geen aangifte kunt doen bij de politie,meld het dan bij de burgemeester.

Plaats eventueel oproepen op de diverse advertentiesites of meer mensen zijn aangevallen door deze hond.

De burgemeester is bevoegd om een hond in beslag te laten nemen en te laten euthanaseren.

Een kind van 5 is denk ik moeilijk te begeleiden in de omgang met honden om een trauma te verwerken,

maar je zou het eens kunnen vragen aan een psycholoog.

Ik wens jou en je dochtertje heel veel sterkte toe!

• tijgetje01

ik heb de politie net gesproken en er is melding gemaakt aangifte is echt niet mogelijk

wel moet de eigenaar alles betalen

ziekenhuis en de kleding

ze is wel erg voorzichtig met andere honden dus weet niet hoe dit zich gaat ontwikkelen

maar hoe kom ik erachter wat het ziekenhuis kost

ze is op de ehbo geweest en omdat ze daar te lang moest wachten doorgestuurd naar de huisartsenpost

foto''s maken hebben we ook gedaan aangezien het juridisch loket dat adviseerde voor eventueel een advocaat

we zijn erg geschokken en hebben dit nog nooit bij de hand gehad dus gister zeiden we van nou als hij de kleding maar betaald maar zo simpel werkt het niet als ik iedereen zo hoor

afgelopen nacht is behoorlijk heftig geweest alles is dik bij mijn meisje en ze heeft best pijn

iedereen bedankt voor het mee denken

ik weet me effe geen raad meer wat te doen

• <Elysa>

Meestal moet je niks betalen, als je verzekerd bent..

Je kunt er misschien koude compressen op leggen op die dikke plekken, en dat ze voorzichtig is met andere honden is natuurlijk logisch als ze er maar niet bang voor gemaakt wordt door wie dan ook!

Sterkte voor je dochtertje en jou want dat de schrik er goed in zit, is begrijpelijk.

• tijgetje01

ik ben goed verzekerd dus dat scheelt heb cz maar even opgebelt

wel is het zo dat ze papieren krijgen van de ehbo waarop staat dat de schade is gekomen door honden van buitenaf en aangezien de eigenaar bekend is word de schade daar verhaalt

ik heb ook de politie weer gesproken en ze gaan naar zijn huis om te kijken hoe die honden zijn reageren ze agressief is het afgelopen

mijn meisje krijgt steeds meer pijn en er zijn foto''s gemaakt door een moeder van een vriendinnetje die fotograaf is

ik heb ook begrepen dat ik iets van een letsel advocaat moet zoeken

we hebben nu een formulier via een buro gehad waar wij kenbaar mee maken dat we de eigenaren aansprakelijk stellen voor de geleden schade en eventueel schade die nog moet blijken

dus we zijn er nog lang niet

in ieder geval allemaal bedankt

• Xandra B.

Wat een gedoe allemaal,he!

En dat terwijl je nu toch bij je dochtertje wilt zijn,want die heeft nu extra veel liefde nodig.

Bereid je maar voor op een lang slepend proces,

maar ga er alsjeblieft wel voor want hondeneigenaren mogen hier absoluut niet mee wegkomen!

• karin R

Wat erg zeg! maar de politie is verplicht een proces verbaal op te maken en er iets mee te doen.(wel naar het buro gaan!)

zelf heb ik gemerkt dat het heel erg verschilt in wie je voor je hebt.

Ik zou je willen adviseren om je dochter weer met honden vertrouwd te maken via een hondenschool, daar is vaak goed bekend welke honden dol op kinderen zijn en rustig en welke niet, jou houding hierin is dan ook heel belangrijk, maar dat weet je denk ik wel.

heel veel beterschap met je dochter, en sterkte voor jou.

volgens mij doet geen 1 verzekering iets zonder een officiele melding bij de politie?