Mix breed, hoe snel vind je daar een huisje voor?

• priskilla

Ik woon nu op Aruba en had hier een oppashondje, samen met me vriend hadden we toen besloten haar te houden. Nu is helaas onze relatie over en ga ik over 5 weken terug naar Nederland. Ik wilde haar eerst zelf houden, maar nu ik fulltime moet gaan werken, is dat dus geen optie.

Is het makkelijk om voor een gemixt ras, een thuis te vinden in nederland? of kan ik beter hier op het eiland zelf een baasje voor haar zoeken? (wat ik liever niet heb, omdat de meesten honden hier aan een ketting in de tuin worden gelegd)

groetjes

• Xandra B.

Als het een niet al te oud,gezond en sociaal hondje is,dan heb je hier in Nederland wel kans op herplaatsing.

Maar ik zou het toch proberen om het op Aruba te herplaatsen,want ook hier zitten de asiels vol.

Je kunt wel alvast contact opnemen met een asiel in Nederland voor als het toch nodig is.

Dan zal het asiel waarschijnlijk al gaan bemiddelen.

Informeer wel alvast hoe en wat je moet doen om het hondje naar Nederland te krijgen. (wettelijke bepalingen,inentingen,gezondheidsverklaring e.d.)

Mocht het een oud hondje zijn die al iets mankeert,bespaar het dier dan al het gedoe en laat het inslapen.

Een dier snapt niets van herplaatsing en vervoer per vliegtuig. Vooral als het al wat ouder is en begint te dementeren.

• priskilla

Ze is nu 6 maanden, heeft alle inentingen die nodig zijn (omdat eerst de planning was dat ze naar nederland zou gaan) & de DA zei ook dat ze gewoon een gezondheidsverklaring krijgt als ze gaat vliegen, ze mag dus naar nederland.

maar goed, dan moet een asiel haar wel willen natuurlijk ;) dus ik ga zeker alvast contact opnemen!

Kreeg wel al vaker te horen dat nederlanders in het algemeen niet zo snel een hondje uit aruba zullen nemen (je weet niet wie de ouders zijn enz)

Dus ben al aan het rondvragen of iemand hier intressen heeft in een waakhond ;) Durf geen posters op te hangen bij de prikborden in de supermarkten, ben toch bang dat ze anders gebruikt word voor hondenvechten of word verwaarloosd. De mensen hier gaan echt heel anders om met honden dan wij gewend zijn in nederland.

Nu hopen dat er hier op het eiland een fatsoenlijk baasje is te vinden & anders indd de gok nemen op nederlands goede wil ;)

• Xandra B.

Is het een stafford-kruising dan? Of wat is het?

Heb je geen foto van haar? (ik ben wel benieuwd)

• <Elysa>

Het is dus gewoon een bastaardpuppie, nou ik denk dat een gezonde pup echt niet lang in een asiel zal zitten, dus lekker meenemen naar Nedrland dat is altijd beter dan op Aruba als je niet zeker weet wat er mee gaat gebeuren..

Ik zou mezelf steeds blijven afvragen of ik er wel goed aan heb gedaan, als ik het op Aruba zou achter laten, want het is toch al moeilijk genoeg om hem af te staan, toch?

• priskilla

Ja zolang ik niet zeker weet of de mensen die haar hier willen hebben ECHT goed voor haar zorgen, zal ik er zeker aan blijven denken!

Vind het zowiezo moeilijk, omdat kaya gewend is binnen te zijn bij mij en ook op haar kleedje naast mijn bed te slapen. & straks moet ze dan in de tuin leven, want ze laten hier de honden volgens mij nooit binnen. (met uitzonderingen natuurlijk) Gelukkig is het wel warm buiten ;)

@ xandra B : op de eerste foto was ze nog maar 16 weekjes. Ze is nu 26 weekjes, geen idee wat er in haar mixes zit, heb de moeder gezien en die was zelf ook een mix van alles en nog wat :P (papa nergens te bekennen)

Ik ga vandaag even kijken voor asiels in nederland!

• <Elysa>

Volgens mij zit er Dobermann Pincher in want zo te zien is het precies een Dobermannetje.. Ik heb mijn Dobers altijd van jongs af aan groot gebracht en als ik naar jouw foto's kijk is het precies een Dobertje hoor…:D Maar wat een schatje is het zeg, het is dat ik nu 3 katten heb anders zou ik zo verkocht zijn als ik dat dotje zie…

• priskilla

Ja ik hoorde het al paar keer dat er een doberman in zit, en er blijken ook veel dobermannen hier rond te lopen heb ze zelf alleen nog niet gezien.

Het is zeker een schatje! pffff de ged8e dat ik haar straks niet meer bij me heb, breekt me hart! :(

Heb wel al een berichtje gehad dat iemand hier op aruba misschien intressen heeft, dus ff afwachten nu :S

• Xandra B.

Mooie pup!

Ik denk ook dat er Dobermann Pincher in zit.

• Xandra B.

Als het mensen van uit Nederland zijn,dan heb je zeker goede kans op een fijne plek.

Want inderdaad,over het algemeen gaan Nederlanders toch wat anders om met dieren.