We zijn te lief voor dieren

• Onze Verslaggever

Nederland moet niet doorslaan als het gaat om het opkomen voor het belang van dieren, vindt dierwetenschapper Karel de Greef. ‘De dieren zijn overbelicht in de maatschappij.’

‘Noem eens een politieke partij die de vraag durft op te werpen: wanneer zijn we klaar met dierenwelzijn, wanneer is het goed geweest?’, vraagt Karel de Greef zich af. Hij geeft zelf het antwoord: ‘Ik kan in de Tweede Kamer niemand meer noemen. Geen enkele politicus durft te zeggen: wat een nonsens.’

Meer: http://www.depers.nl/wetenschap/510499/We-zijn-te-lief-voor-dieren.html

• <Elysa>

Onzin!! Men kan nooit te lief voor een dier zijn, als je ze maar een dier laat zijn en niet gaat vermenselijken…

• Xandra B.

Interessant stuk!

Alleen heb ik wel moeite met de slachtkuikens,want die groeien zo hard dat hun botjes het niet bij kunnen benen en dus gauw breken. (wat behoort tot het ernstige ongerief…die lijden dus echt wel!)

De levensduur is inderdaad niet van belang in het kader van dierenwelzijn…hoewel,hoe eerder ze geslacht worden hoe beter.

(dan lijden ze korter)

Beter is,om tijdens het leven en de slacht van een dier zo veel mogelijk aan welzijn te doen.

Aan emotioneel gedoe hebben dieren helemaal niets.

• Xandra B.

Ook als dat ten koste gaat van mensen?

• johnjanny11

Als ge de mens leert kennen,ga je van de dieren houden.:P

• <Elysa>

Ja, dat is idd zo, maar slaat dit op Xandra? :S:D

• Anke

inderdaad johnjanny11, als je de mens leert kennen, ga je (meer) van dieren houden….

de mens is wat erg arrogant geworden, enige bescheidenheid zou geen kwaad kunnen.

we, de mens , kan nog veel leren van de dieren.

• helmadix

misschien wel (soms te) lief voor hun huisdieren, maar zeker niet lief voor hun slachtdieren! Die ellende vindt achter gesloten deuren plaats.

• greet

ik vind zelf dat je nooit te lief voor dieren kan zijn.

ze zijn volkomen afhankelijk van ons en daarom juist moet je er goed voor zijn.

hier gaan ze altijd op de 1e plaats eerst de dieren dan de rest van het gezin.

maar ook andere dieren zoals de veehouderij daar vind ik dierenwelzijn belangrijk oke ze worden geslacht maar laat ze dan wel een waardig leven lijden.

dat ik dan iets meer voor mijn stukje vlees,melk of ei of weet ik veel moet betalen dat vind ik niet erg.

dan smaakt het in ieder geval beter zonder nasmaak van een slecht dierenleven.

groetjes greet