Dieren sterven rap uit, maar beschermen helpt

• Onze Verslaggever

Het is de grootste studie ooit gedaan naar het lot van gewervelde dieren en er doemt een somber beeld uit op. Grofweg één op de vijf gewervelden, van kikkers tot zoogdieren, wordt met uitsterven bedreigd. Het probleem wordt bovendien gestaag groter: elk jaar schuifelen vijftig soorten een stap dichter naar eeuwige verdwijning.

Tot die conclusie komen 175 wetenschappers uit 38 landen deze week in het vakblad Science. Vandaag presenteren ze hun studie op de mondiale biodiversiteitstop van de VN in Japan.

Lees hier het complete artikel: http://www.trouw.nl/groen/nieuws/article3270472.ece/Dieren_sterven_rap_uit__maar_beschermen_helpt_.html

• Xandra B.

En weer een hoop duur kostend geouweneel waar niks uit zal komen,

want het grote probleem is dat er te veel mensen op de aarde zijn!

De hele wereldbevolking moet gewoon niet meer dan 1 kind krijgen,

maar dat zal niet gebeuren want de illuminatie exploiteert mensen.

Dus steek je kop maar in het zand en blijf vooral milieubelasting betalen.

• <Elysa>

Wat heeft jouw opmerking nou te maken met het uitsterven van dieren?

Ik bedoel dit niet nagatief hoor maar ik snap je echt niet! :S

• Xandra B.

Het uitsterven van dieren heeft alles te maken met de mens.

Mensen ge- en MISbruiken de natuur,zodat het habitat voor wilde dieren aangetast wordt. En zelfs gewoon verdwijnt!

De druk van de mens op de aarde wordt steeds groter. (bijna 7 miljard)

Dat regeringen (behalve China) niets tegen overbevolking doen komt omdat regeringen geld verdienen aan mensen.

Het is de hebzucht van de elite (de rijken der aarde) die dit systeem in stand willen houden.

We moeten ons zelf minder gaan voortplanten en we moeten van het kapitalistische systeem af om de wereld en de daarop levende wilde dieren te redden,maar dat zal altijd een utopie blijven.

Daarom zeg ik,dit soort bijeenkomsten zijn onzinnig.

En wij betalen daar allemaal (milieu)belasting voor wat dus indirect voor de elite is.

Snap je het nu een beetje?

• <Elysa>

Ja juf Xandra nu snap ik het..:D Dankuwel voor de uitleg!