terror kat

• ilse mv julian en christian

hoi

ik heb een vraagje ik heb twee poezen

die allebij naar buiten gaan (aub niet zeggen dat ik ze binnen moet houden want dat is geen optie en dan kan je net zogoed dit bericht overslaan)

nou is mijn oudste missy 16 jaar en heeft niet zo een last van het probleem

mijn jonste betty is nu 6 maanden

nu is het probleem dat er een kater de buurt terroriseert

hij moet altijd betty hebben ze kwam vandaag ook met een wondje op haar achterpoot thuis

nu is mijn vraag wat zouden jullie doen (nog een keer binnen houden is geen optie)

of bestaat er een halsband dat als die twee bij elkaar komen dat ze dan een signaal krijgen dat ze dus niet bij elkaar kunnen komen

ik weet echt niet wat ik moet doen want dit gebeurt bijna elkedag

• mitzy

Hoi Ilse,

Dit valt niet mee

Zo,n halsbandje ken ik niet

Soms zijn er wel geurtjes te krijgen

Misschien kun je informeren bij een goede dierenwinkel

Beaphar had vroeger zoiets,,

het kan zijn dat het helpt als zij ineens anders ruikt,dan dat die kater gewend is

Arme Betty,,,,,,,,

• karin R

Lekker laten gebeuren, ze leert vanzelf wel dat ze hem beter uit de weg kan gaan.

En nee, laat ze aub naar buiten gaan, zoveel vertier voor een kat dat het de risico's waard zijn, vind ik dan he!

op het kattenprikbord geweest soms?:D

Ik heb overigens m'n hele leven al katten, ben opgevoed met 6 poezen (incl jongen want latenhelpen was er toen nog niet bij)

Ik heb er momenteel nog maar 3 en 1 hond en alle katten komen buiten, de enige kat die ik ooit ben kwijtgeraakt was de kat die naar buiten mocht maar niet durfde

De hond komt ook buiten hoor, maar onder begeleiding en daar waar het geen kwaad kan:D

• Xandra B.

Weet je welke kater het is? En is deze gecastreerd?

En is Betty al gecastreerd? (ja,gecastreerd,want de dierenarts haalt bij poezen ook alle voortplantingsorganen er uit)

dat is het heleprobleem

hij wacht haar op bij onze kattenluik

ze zijn allebij geholpen

• Xandra B.

Komt hij ook naar binnen?

dat heeft hij èèn keer gedaan

maar ik had het luikje toen maar op èèn richting gezet

zodat mijn oudste wel naar binnen en naar buiten kon

ze is zo slim dat ze het luikje gewoon oplicht

en dat kon de jongste niet

maar hij was dus naar binnen gekomen en het luikje zit in de meterkast (want de dames hebben een eigen kozijntje met het kattenluikje)

toen ben ik naar hem toe gegaan en heb hem met de bezem naar buiten gewerkt

niet heel erg hard hoor want dat vind ik wel sneu

maar wel zo dat hij dat niet meer doet

dat was nog even spannent want hij wilde mij nog aanval maar toen deed ik gewoon de deur dicht

• Amberfurrytail@gmail.com

als ik het goed begrijp gaat het erom dat jouw kat steeds word aangevallen door een kater van iemand anders in de buurt?

weet je van wie die kater is en heb je al is geprobeerd om met de mensen van deze kat te praten hierover om misschien samen tot een oplossing te komen?

ik weet niet of jullie een voor of een achtertuin hebben anders is het misschien een optie om jouw kat voortaan naar buiten te laten gaan aan een lijntje zodat ze niet verder kan dan je eigen tuin zo kan je de kat goed in de gaten houden en kan ze toch lekker naar buiten dit klinkt misschien stom maar een kat kan daar makkelijk aan wennen en ik denk dat het het beste is om de kat binnen te houden als je zelf niet thuis bent , het probleem is dat als je niks doet misschien binnenkort je kat te erg gewond raakt , het is namelijk zo dat als twee katten echt iets tegen elkaar hebben dit niet gaat stoppen en zoals je al zei binnenhouden is geen optie.

hoop dat je een oplossing vind voor je probleem

mvg Amber

Katten en honden speelgoed en biologishe voeding

• Xandra B.

Is die kater erg dik? (of juist heel erg dun,dan mankeert het dier wat)

En staat er altijd een bakje voer vlakbij het kattenluikje?

Als dat zo is,dan vermoed ik dat de kater voer wil stelen.

En dat kan de kater ertoe dwingen om een dominantiestrijd aan te gaan met één van jouw katten. (de jongste in dit geval,waarschijnlijk omdat de jongste het vaakst te vinden is bij de voerbak omdat het nog in de groei is)

Dan is het zaak om niet meer te voeren in de ruimte die aansluit op het kattenluik.

Het is sowieso niet gezond om een kat de hele dag te laten eten.

Beter is,om één keer per dag een afgewogen hoeveelheid te geven om overgewicht te voorkomen.

Een jonge kat van een half jaar zou je dan nog wel twee keer per dag eten moeten geven,omdat het nog in de groei is en nog niet net zo`n grote maag heeft als een volwassen kat.