Onderzoek Universiteit Utrecht

• Doris Vredegoor

Hallo,

Mijn naam is Doris Vredegoor, ik ben student Diergeneeskunde. Ik ben momenteel namens de Universiteit Utrecht bezig met een onderzoek naar allergeenproductie door honden. Een allergeen is een stofje in de vacht van honden waar mensen een allergische reactie van kunnen krijgen. Nu blijkt uit ervaring van mensen met een hondenallergie dat sommige rassen veel minder klachten geven dan anderen. Hier is echter nog nooit wetenschappelijk bewijs voor geleverd, terwijl dit wel van groot belang kan zijn voor (toekomistige) hondeneigenaren. Tijdens dit project wil ik verschillenden rassen met elkaar vergelijken.

Voor het onderzoek ben ik nog hard op zoek naar vrijwilligers met één hond in huis.

Vrijwilligers kunnen het gehele onderzoek gemakkelijk zelf thuis uitvoeren. Dit kost slechts een paar minuten en de hond zal er geen ongemak van ondervinden. Deelnemers krijgen een pakketje thuisgestuurd met een informatiebrief, alle benodigde materialen en duidelijke gebruiksaanwijzing, een vragenlijst en een retourenvelop. Om de hoeveelheid allergeen in de vacht en in het huis te meten heb ik een klein plukje haar van de hond nodig (0.5 gram), een flank van de hond moet even gestofzuigd worden en er moeten twee verschillende stofmonsters uit huis genomen worden. Al het materiaal kan weer per post teruggestuurd worden.

Voor meer informatie en/of aanmelding kunt u mailen naar canf1project@gmail.com

Met vriendelijke groet,

Doris Vredegoor

• karin R

Helaas, een kind met huisstof allergie/astma, de hond gaat goed, de katten ook overigens terwijl ze daar in lichte mate ook allergisch voor zou zijn?

haar genoeg voor je, plenty in deze tijd:?

• mitzy

Hoi

Ik heb de envelop binnen met instructies

het is niet enkel een plukje haar terug sturen,:S

maar ja ,maak het nu maar af,,,,voor een goed doel denk ik dan maar\

ben zelf ook zo'n allergisch typje.

• karin R

Trap er dan ook niet in muts!

Wat moet je nog meer doen dan?

• mitzy

Nou,heb je even!

de eerst dag een stofje neerleggen voor de omgeving

en vragenlijst 1 invullen

Na 28 dagen stofje inpakken

en vragenlijst 2 invullen

Dan iets van de vloer stofzuigen

en een flank van Beer stofzuigen

en iets van de vacht (borstpartij) knippen

dat was t geloof ik,voor zover ik mij nu herinner

Liefs Muts Lijkt op Mitz :D

• karin R

Als je het snel zegt hoor je het verschil niet:D maar goed dat je het neerzet want het is idd niet zo simpel als men het doet voorkomen.