hondje heeft steeds last van baarmoeder ontsteking

• dinie60

ik heb een kleine yorkse terrier die is nou bijna 13 jaar en nou heeft ze al 4x baarmoeder ontsteking gehad,operatie is geen optie (omdat ze kans heeft dat ze niet meer bijkomt,is ook de mening van de veearts,als ze medizijnen krijgt dan kun je de volgende dag al verbetering zien maar dat kan toch niet blijven,ze heeft op het ogenblik weer een hele dikke buik(maar is niet ziek)als de etter en bloed loskomt dan is de druk van de buik, de dag dat het loskomt is het heel erg ,is er iemand die dat kent uit de praktijk geef het mij dan a u b door .groeten dinie

• karin R

Een volgend hondje toch maar eerder laten helpen? misschien naar een huisdierenarts gaan ipv een vee-arts?

Als je hond steeds zo ziek is is het het risico van een OK misschien wel waard?

geen tip voor je helaas, arm dier.

• scorpio

Het wil nog wel eens helpen, om een hond die snel last heeft van ontstekingen, dagelijks zeewier door het eten te geven. Maar of het bij een hond van deze leeftijd nog wat zal uitmaken… tja, dat weet ik niet.

Je kunt ook denken “baat het niet dan schaadt het niet”, want het is geen medicijn met eventuele nare bijwerkingen. Het bevat heel goede sporelementen en vitamines, in een samenstelling die een ontstekingsgevoelige hond vaak nodig heeft/gebrek aan heeft.

Zeewier heeft ook een geweldige werking op haar, huid, gewrichten en pigment. Eigenlijk zou iedere hond -van puppy af aan- er een dagelijks schepje van door het eten moeten krijgen, het voorkomt heel veel ellende! En het beste is om een hond vlees te voeden, ook dat kan 'n hoop gedoe voorkomen.

• karin R

idd kan rauw voer bijdragen aan het voorkomen van een baarmoederontsteking, was ik ff vergeten.

volgens mij zit er in zeewier ook veel jodium wat de schilklier beïnvloed en dat kan slecht zijn.

• scorpio

Het is op de eerste plaats natuurlijke jodium én de hoeveelheid is niet schadelijk.

Zeewier bevat meer vitaminen en mineralen dan enig ander voedingsmiddel. Kelp bevat vitamine B2, niacine, choline, caroteen en algeninezuur, maar bovendien nog 23 mineralen.

Kortom, het is nogal gezond, voor dier én mens.

• scorpio

Het is op de eerste plaats natuurlijke jodium én de hoeveelheid is niet schadelijk.

Zeewier bevat meer vitaminen en mineralen dan enig ander voedingsmiddel. Het bevat vitamine B2, niacine, choline, caroteen en algeninezuur, maar bovendien nog 23 mineralen.

Kortom, het is nogal gezond, voor dier én mens.;)

• karin R

1x is ook wel genoeg hoor, ik mag dan een beetje doof zijn, de oogjes doen het nog goed:D

Ik weet dat er ooit over gewaarschuwd werd maar heb het nooit verder onderzocht (op mijn manier)

zeg, zou het m'n slechte gewoontes teniet doen? dat zou ff mooi zijn, maar het zal wel bij dromen blijven

• mitzy

Triest hoor.

Probeer een andere dierenarts

je weet nooit

sterkte met je york!