leeuwen in beweging..

• <Elysa>

http://beta.nieuws.nl.msn.com/home/leeuwen-artis-kerstboom-in-voor-lunch

• Christiane Dammann(chrisd.)

Jaaa,hooor,In de africanse Savannes waar de leeuwen voorkomen,groeien Dennebomen(mis een Stubit smiley).

Maar ja beter dat als helemaal nix.

Liefs Chrisd.

• <Elysa>

Ja vind ik nou ook, beetje weinig beweging dan helemaal geen beweging, als ze het eten voor hun neus neergegooid krijgen dan hebben ze ook niks aan hun jachtinstinct…En op deze manier moeten ze er nog iets voor doen!

• karin R

Als je het jachtinstinct dan toch wil stimuleren, doe het dan goed, doe een lammetje/schaap in het hok, of weet ik veel wat voor prooidier, maar dit halfbakken gedoe kan ik niet waarderen.

men wil een roofdier in actie zien maar niet het dier (nog herkenbaar als dier) wat dan opgepeuzeld wordt, laf

slangen worden na sluitingstijd gevoerd, wat een stelletje blinde kippen die de schoonheid van de slang bewonderen, een huivering voelen maar niet willen zien dat ze muizen, cavia's eten.

ik mocht vandaag ‘bewonderen“ hoe m;’n kat een muis opat nadat ze er een poos mee ”speelde' om te zien of ze echt geen kwaad meer kon doen, want dat is de reden van het zgn spelen.

en denk nu niet dat ik dat leuk vind, maar het hoort wel bij prooidieren en dat accepteer ik.

• Christiane Dammann(chrisd.)

Tja het hoort bij the natur,maar ik zou niet kunnen verdragen,dat(als ik een Kat had)Poes een muisje meebrengt naar huis en dan zolang speelt totdat die dood is en dan oppeuseld.Dat geld ook met slangen(ja die moeten ook eten.Maar om de slang het dier(muis ,Rat, Caaf )levend bij die slang te doen…….nou nee dat ken ik niet zien zoooo zielig die strijd,die de kleine knagertjes strijden om van die slang te ontsnappen.Maar ja zo gaat het nu eenmaal in the natuur.

Maar een ding,ze mogen dan elkaar opvreten,maar ze doden alleen om te overleven.Wat men van de mens nou niet bepald kan zeggen,die doden voor the fun en the trofè en om even te egotrippen.

Als men dan zonodig dieren wil schieten,doe het dan met een Camera,heb je veel meer voldoening,en een langere herinnering.Want de mens is eigendlijk het gemeenste zoogdier ter wereld.want die ontwricht de natuur,en nu willen ze dat weer kunstmatig weer stimuleren.Dennebomen bij Leuwen in the kooien……ha ha dom gewoon.Als ze de dieren willen,dat ze weer wat actiever hun prooi vangen,dan kan dat toch met tredmolens buiten the kooi en het vlees aan lange tauw binnen the kooi en laat ze maar even rennen.In L.A.Zoo doen ze dat zo met de Leeuwen.En bij de Tijgers verstoppen ze hun eten in een b.v.b.Ton met veel stro of gras erin en laten die ton van hun rotsen in the kooi rollen.

en zo is er nog veel meer te bedenken.

Ach ja jo,flikker een boom in the kooi met wat vlees eraan en laat die leeuwen het maar uitzoeken,tuuuuuurlijk gemak diend the Mens he.

Liefs Chrisd.

• <Elysa>

Ik weet ook wel dat het de natuur is maar ik hoef dat ook niet te zien en ik zou dus ook nooit levende muizen enzo aan een slang kunnen voeren, en als mijn kat een muis zou vangen, dan liet ik hem er echt niet eerst mee spelen maar pakte het af en als het dan toch al bijna dood zou zijn dan gaf ik het een keiharde klap dat het meteen uit zijn lijden zou zijn verlost…

• mitzy

Dit is zo.n moeilijk onderwerp

je wilt graag dat alle dieren hun natuurlijk instinct kunnen blijven volgen.

Maar we vinden dit vaak alleen prettig ,als het voor ons nog te doen is.

Ok,mn caven willen buizen en holen,

makkelijk zat,

en de kat wil met een levende muis spelen,

heel ander verhaal om te aanschouwen.

Maar ,ik wil er ook niet mee geconfronteerd worden,

Maar ik ben erg hoor,,,,,,,vind t al niet leuk als die prachtige spin een motje heeft gevangen,

of alle mieren zomers een mooie hommel aanvallen

REALITEIT :S

• karin R

Als ik erbij kan komen doe ik dat ook, maar ze is sneller dan ik en ze past door het kattenluik, ik al heel lang niet meer.

• <Elysa>

Ben je zo dik geworden dan? :D

• karin R

ja, snif snif