Graag wil ik aandacht vragen voor een nieuwe stichting voor hulp aan de vele zwerfkatten in Griekenland.
Het is hard nodig!
Heb je interesse, kijk op: Stichting Kattenhulp Griekenland
Graag wil ik aandacht vragen voor een nieuwe stichting voor hulp aan de vele zwerfkatten in Griekenland.
Het is hard nodig!
Heb je interesse, kijk op: Stichting Kattenhulp Griekenland
Waarom niet eerst de zwerfkatten hier?
Omdat ze hier toch wel in een overvol asiel kunnen?
ze hier het veel beter hebben in een asiel dan daar?
Ik ben voor hulp in eigen land en daarna kunnen we aan het buitenlad gaan denken, of je nu het dier hier of “daar'” helpt.
buitenland vid het wel prachtig als wij hun problemen oplossen maar ook ik kan m'n geld maar 1x uitgeven en dan hou ik het graag in omloop in-eigen-land.
Als ik al doneer, want doorgaans wordt alleen de directeur er beter van, niet de dieren en vrijwilligers, raar eigenlijk he?
Dag Karin,
Graag wil ik namens Stichting Kattenhulp Griekenland reageren op je reactie;
allereerst zijn er hier in NL gelukkig al veel meer mensen die zich inzetten dan in oa Griekenland voor de zwerfdieren, waar dit nog niet of nauwelijks gebeurt.
Daarnaast maakt het voor een dier niet uit of het nu Nederlands, Grieks of wat dan ook is, ook niet wanneer dit lijdt.
En je zou beter eerst eens de website kunnen bekijken, dan zou je gezien hebben, dat deze Stichting zich in de eerste plaats richt op sterilisaties ter plekke, om zo het probleem en dierenleed te verminderen.
Wat is hier tegen?
Jammer dat je zo weinig vertrouwen hebt in het goede en noodzakelijke werk wat veel Stichtingen doen, zowel voor mens als dier.
Mijns inziens goed dat ze er zijn, want wie doet anders iets voor deze in dit geval deze dieren die zelf niets aan hun eigen situatie kunnen veranderen?
Groetjes Mila
Het gaat er Griekenland heel anders aan toe dan hier. Daar worden de dieren (honden én katten) bijna allemaal vergiftigd als het zomerseizoen is afgelopen. Niet tijdens want stel je voor dat de toeristen dat zien…..Het dierenleed is onvoorstelbaar daar. Wat er moet gebeuren is dat de mentaliteit van de Griek moet veranderen en dat begint met de kinderen. Dus programma's op scholen en ondertussen is het zaak de katten te castreren en te steriliseren. Voor de dieren die échte hulp nodig hebben (ik denk dan aan gewonde, gehandicapte en zeer oude dieren) kan er gekeken worden of er in Nederland een plekje voor ze is zodat ze niet op straat hoeven te sterven.
Quote; Voor de dieren die échte hulp nodig hebben (ik denk dan aan gewonde, gehandicapte en zeer oude dieren) kan er gekeken worden of er in Nederland een plekje voor ze is zodat ze niet op straat hoeven te sterven.
Alsjeblieft niet,zeg!
Laat ze daar en laat dat soort zielige dieren rustig inslapen. (euthanasie)
Zieke en oude dieren moet je een stressvolle reis besparen.
En bovendien hebben we hier ook dieren zat. De Nederlandse asielen puilen ook uit van de katten!
Het is allemaal goed bedoeld,maar de dieren zelf snappen helemaal niets van al dat gedoe.
Greta 03-01-2011 Schreef:
——————————————————-
> Het gaat er Griekenland heel anders aan toe dan
> hier. Daar worden de dieren (honden én katten)
> bijna allemaal vergiftigd als het zomerseizoen is
> afgelopen. Niet tijdens want stel je voor dat de
> toeristen dat zien…..Het dierenleed is
> onvoorstelbaar daar. Wat er moet gebeuren is dat
> de mentaliteit van de Griek moet veranderen en dat
> begint met de kinderen. Dus programma's op scholen
> en ondertussen is het zaak de katten te castreren
> en te steriliseren. Voor de dieren die échte hulp
> nodig hebben (ik denk dan aan gewonde,
> gehandicapte en zeer oude dieren) kan er gekeken
> worden of er in Nederland een plekje voor ze is
> zodat ze niet op straat hoeven te sterven.
Nou…ik denk toch,dat de zieke en gehandicapte en oude dieren in griekenland er beter aan toe zijn als men die vangt en in laat slapen, in plaats van nog eens mee te zeulen en hierheen halen.
de vrijwilligers zouden zich meer naar de probleemgevallen richten,zoals in 1.allinea genoemt.
ook is het verstandig om inderdaad zowel de katers als de Poesen te castereren en weer de vrijheid geven,want het zijn toch zowat verwilderde dieren,die men niet tam krijgt en men het risico niet neemt om zo'n dier in huis te halen.
Tuurlijk doet die stichting goed werk,maar bedenk wel,dat het tweilen met de kraan open is.Maar ja nix doen is ook geen optie.Dus IETS doen is toch weer beter.Ik hoop wel dat die stichting ook met voorlichting bij de griekse kinderen betrokken is,want daardoor kan men alleen het dierenleed daar wat intoomen,want de kinderen hebben de toekomst.Een oude griek verander je nooit,maar bij kinderen kan men nog veel vormen.er is veel te veel dierenleed over the hele wereld en is haast onmogelijk om uit te roeien.Daar men overal er anders overdenkt.
Denk maar alleen aan china,waar honden worden speciaal gefokt om opgegeten te worden.
Nou leer dat maar een chinees af om een hond te eten……onmogelijk.Ze hebben een mentaliteit van LIK ME VESSIE!:X
Vandaar dat ik ook knap een hekel aan heb als zo'n spleetoog alleen al naar MIJN hond wijst:X
ik stop even hier mee anders word ik onpasselijk en heel erg boos.:X
Liefs Chrisd.
Verstandelijk gedacht,zeg ik misschien ook
Kijk in eigen land
Maar als je ermee geconfronteerd wordt
is het een ander verhaal
Het zou fijn zijn als de lokale bevolking van welk land dan ook
goed geinformeerd zou worden over het welzijn/lief en leed van dieren
Petje af,voor de mensen die zich toch hiet voor willen inzetten,
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?