Field Trial Golden Retriever

• Muriel Dekker

Wie kan mij helpen!!

Ik ben op zoek naar een Golden Retriever pup uit de jacht of Field Trial lijn. Dit omdat ik een pup zoek die ik op kan leiden tot Search and Rescue hond. Ik woon in Zuid Afrika en ik kan hier geen goede hond vinden.

Bedankt

Muriel Dekker

• Xandra B.

http://www.petsplace.co.za/golden_retriever.htm

Of vraag het hier; http://www.goldenretrieverclub.net/cms/

• Victor

Vang liever een hond daarop. Doe je nog wat goeds.

• karin R

Waarom? als je nu eenmaal een bepaald karakter van die hond leuk vind, niks mis mee.

Ik vind het juist goed dat ze zich erin verdiept heeft en zoekt in plaats van een impuls volgt.(hoewel dat niet per definitie slecht hoeft te zijn)

ken een paar honden uit het buitenland, die kunnen nooit meer gewoon hond zijn, altijd angstig en kunnen nietmeer spelen, ik weet niet of je dat “redden” moet noemen.

Het zal je deugd doen als ik je vertel dat ik ooit een katje van 3 weken oud uit spanje heb meegenomen, gesmokkelt zelfs, in de bus,

maar dat was ooit, nu zal ik het niet snel meer doen.

want dan haal ik nl geen dier hier uit het asiel en die hebben ook recht op een warme schoot.

• Xandra B.

Nee,ze zoekt een hond die er op gefokt is om mensen te redden!

• Victor

Maar zij zou ze niet uit het buitenland halen, ze woont in het buitenland, ze woont daar. En verder: het is mooi dat je dieren nu uit het asiel haalt maar een dier redden is een dier redden in mijn ogen, waar ook ter wereld. Mooi van dat katje. Voor alle duidelijkheid, ik heb nooit gezegd dat je een hond uit een buitenlands asiel zou moeten halen of juist hier uit het Nederlands asiel. Ik heb me daar in het geheel niet over uitgelaten.

Ik suggereer alleen dat ze in het land zelf, Zuid-Afrika, misschien een dier zou kunnen halen. Ze zou ook een golden retriever uit een Nederlands asiel kunnen halen trouwens. Maar gezien de meningen hier in het kader van eigen dieren eerst (in dit geval Zuid-Afrika), zou een hond uit Zuid-Afrika meer voor de hand liggen.