Volg live de avonturen van baby-ijsbeertje Vicks

• Blijdorp

Op 6 december 2010 is er voor het eerst sinds 14 jaar weer een ijsbeertje geboren in Diergaarde Blijdorp. Moeder Olinka en baby-ijsbeertje Vicks verblijven nu in een aardedonkere kraamkamer.

Via http://www.diergaardeblijdorp.nl/ijsbeertje/ kun je live de avonturen van Vicks volgen.

Nu al is te zien hoe Vicks steeds beweeglijker wordt, over de buik van moeder Olinka kruipt en met alle liefde en toewijding door haar wordt verzorgd. Via de infrarood-webcams kun je live de belevenissen volgen van het kleine ijsbeertje tot het in de lente naar buiten gaat.

• Xandra B.

Leuk!

Maar het is wel een beetje slaapverwekkend om naar 2 slapende ijsberen te kijken,hahahaha!

• <Elysa>

Leven ze wel? Er zat niet veel beweging in..

• Blijdorp

Heb geduld ;) De ijsberen zijn natuurlijk in winterrust, maar zeer regelmatig drinkt de kleine, krijgt een wasbeurt of speelt met neus van ijsbeermoeder Olinka.

• Christiane Dammann(chrisd.)

Nou ik zag anders WEL genoeg beweging in het filmpje,dat mum ijsbeer ligt te rollen en die kleine(mums poot is nog groter)lekker over Mums buik dartelt.Wat is dat klein zeg.Als je je dan voorsteld,dat het zo'n enorm beest word.

Toch well mooi om te zien.

liefs Chrisd.

• Victor

Kan iemand mij uitleggen waarom er voor het plezier van mensen dierentuinen zijn? Dan zal ik het voor jullie wel weerleggen.

• Xandra B.

Ga maar naar het dierenRECHTENprikbord.

Daar heerst het `dieren eerst`.

• Victor

laten we voorop stellen dat Blijdorp zijn werk goed doet. Maar waarom zou ik hier niet mijn mening mogen geven? Dat 1 of 2 dierentuinen in Nederland wel genoeg zijn bijvoorbeeld?

• <Elysa>

Dit is het eerste bericht dat ik van je lees waar ik het mee eens ben, (tu)want voor mij hoeven die dierentuinen ook niet! (td)

• karin R

Niet voor mijn plezier.

Ik hou er niet zo van, of ze moeten het anders gaan doen.

Ook daar wordt gesjoemeld met chips van (overleden dieren) zodat het fokprogramma door kan gaan (mag soms alleen als het ouder-dier in het wild gevangen is) alleen is papa of mama niet de mama die de chip laat zien.

ook dieren in laten slapen als ze baby-af zijn, maar ja, geboortebeperking doe je niet want baby's trekken publiek.

de kleine caafjes (en ws meerdere jonge dieren) dienen als voer, maar het mag vooral niet gezien worden, das zo naar!

jagen hoort bij wilde dieren, eten en gegeten worden.