Leuk filmpje van de slangenman...

• Xandra B.

…Freek Vonk;

http://www.youtube.com/watch?v=JBbiICTZVm0&feature=youtube_gdata_player

• karin R

Eng beroep denk ik, want wat hij al zegt,je moet waakzaam blijven, maar lukt dat ook na jaren?

toch veel respect al ikhet doel zie, chapeau!

Valt dit ook onder “proefdier”? Zieluggggggggggggg

Xan, mail ff hoe het is met je, mag hier ook hoor, maar of je dat wil???

• Xandra B.

Ik weet niet op dit onder de wet op de proefdieren valt.

Ik zal het eens aan Freek vragen!

• <Elysa>

Die ratelslang, tjee wat een grote tanden heeft dat beest zeg..Wel leuk filmpje en op deze manier is het niet erg dat die slangen gebruikt worden als proefdieren want er gebeurt niks ergs met ze..

• Xandra B.

Met betrekking tot je vraag, het antwoord is JA! Ik heb een proefdiervergunning om duizenden slangen te melken voor onderzoek. Een dier is namelijk een proefdier als je een handeling met dat dier verricht waar het dier ongerief door voelt of zou kunnen voelen, en dat is natuurlijk ook zo met het melken. Dus ik heb een heel voorstel moeten schrijven en moeten beargumenteren waarom ik het wil doen (nieuwe inzichten in gif, nieuwe medicijnen, etc). En toen is mijn aanvraag door een commissie goedgekeurd.

• karin R

Interessant: dit wordt dus niet afgekeurd, grappig eigenlijk.

maar wel heel leuk te zien dat proefdierverzorgers dus niet alleen maar “mishandelen”

Dank je wel voor het antwoord.

maar wat mij betreft heeft het mijn goedkeuring hoor, ik vind dit echt geen dierenleed itt dieren die bv voor make-up proeven gebruikt worden, dat vind ik weer klink klare onzin, we hebben inmiddels genoeg uitslagen en middeltjes om onze zachte huidjes te verzorgen dus meer is wat mij betreft niet nodig.

Qua medicatie ben ik dubbel, sommigen wel en andere weer niet, ik denk soms wel eens, hier vind je iets, daar laat je iets en uiteindelijk moeten we allemaal dood, helaas sommigen voreg en anderen te laat (voor hun gevoel)

pffff, ik draaf weer door:S

• <Elysa>

Ik zei meteen al dat het niet erg is voor die slangen want er gebeurt niks verkeerds mee..:D

Maar jij draaft idd door! :S

• karin R

Thats me!:D