beste mensen
ik heb een bordercollie van 14 maanden nu als ik hem uitgalaten en er komen fietsers voorbij gaat hij er als een haas blafend er achteraan hoe krijg ik hem dat afgeleerd wand het is zeer gevaarlijk voor de fietsers en de hond
Uw hond is aan het fietsen-drijven geslagen! (i.p.v. schapen)
Bij Border Collies is dat er heel erg moeilijk uit te krijgen en daarom adviseer ik u om met uw Border Collie naar gehoorzaamheidscursus te gaan én vooral te gaan werken met deze schaapsherder,want dat is het gebruiksdoel van dit ras.
Succes!
beste xandra b
we gaan al vanaf dat ze 12 weken naar de cursus
en iedere dag word er flink met haar gewerkt
maar ze is gewoon niet te houden zo gauw als ze de mountainbikers ziet
ze is zelfs al een keer geschopt door een fietser ook daar is ze helemaal niet van onder de indruk
ze gaat er alleen maar nog harder achter aan
Als het mogelijk is kun je het beste met je hond naar een plek gaan waar geen mensen zijn en dan kun je hem daar uitlaten, bijvoorbeeld naar het strand of in de bossen, en anders zit er volgens mij niks anders op dan dat hij aangelijnd moet blijven maar dat is natuurlijk niks voor een hond want dan kan hij zijn energie niet kwijt!
Sterkte ermee, want dat heb je wel nodig….
Maar doet ze ook werk wat bij haar past?
want bv agility is ook heel leuk maar niet hetgeen in haar genen zit.
Overigens gaat mijn hond ook fietsers achterna, tenzij hij de 1e energie eruit gerent heeft, dan interesseert een fietser hem niet meer, maar goed ik heb geen hond met een drijfinstinct, dus de reden tot het achterna zitten is heel verschillend.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?