fietsers

• hpalbers

beste mensen

ik heb een bordercollie van 14 maanden nu als ik hem uitgalaten en er komen fietsers voorbij gaat hij er als een haas blafend er achteraan hoe krijg ik hem dat afgeleerd wand het is zeer gevaarlijk voor de fietsers en de hond

• Xandra B.

Uw hond is aan het fietsen-drijven geslagen! (i.p.v. schapen)

Bij Border Collies is dat er heel erg moeilijk uit te krijgen en daarom adviseer ik u om met uw Border Collie naar gehoorzaamheidscursus te gaan én vooral te gaan werken met deze schaapsherder,want dat is het gebruiksdoel van dit ras.

Succes!

• hpalbers

beste xandra b

we gaan al vanaf dat ze 12 weken naar de cursus

en iedere dag word er flink met haar gewerkt

maar ze is gewoon niet te houden zo gauw als ze de mountainbikers ziet

ze is zelfs al een keer geschopt door een fietser ook daar is ze helemaal niet van onder de indruk

ze gaat er alleen maar nog harder achter aan

• Xandra B.

Tja,dan wens ik u erg veel sterkte toe.

• <Elysa>

Als het mogelijk is kun je het beste met je hond naar een plek gaan waar geen mensen zijn en dan kun je hem daar uitlaten, bijvoorbeeld naar het strand of in de bossen, en anders zit er volgens mij niks anders op dan dat hij aangelijnd moet blijven maar dat is natuurlijk niks voor een hond want dan kan hij zijn energie niet kwijt!

Sterkte ermee, want dat heb je wel nodig….

• karin R

Maar doet ze ook werk wat bij haar past?

want bv agility is ook heel leuk maar niet hetgeen in haar genen zit.

Overigens gaat mijn hond ook fietsers achterna, tenzij hij de 1e energie eruit gerent heeft, dan interesseert een fietser hem niet meer, maar goed ik heb geen hond met een drijfinstinct, dus de reden tot het achterna zitten is heel verschillend.

• greet

mijn hond een sheltie wil ook achter fietsers aan.

maar ze doet het alleen als ze de riem omheeft.

zijn we in het losloopgebied geen centje pijn ze kijkt er niet eens naar.

meestal heb ik wel een bal bij me en dan is er niks meer intersant dan de bal.

sterkte want het is erg vervelend.

groetjes greet

• Christiane Dammann(chrisd.)

Hoi phalbers,ik heb een kennis,ook met een Bordercollie en het exacte euvel.Zij zit dan op de Windhondenrenbaan in den-haag.daar mag bordie achter een kunsthaas aanrennen.Miss.wat voor jou Bordie?

Sterkte en miss. succses met je Fietsenhunter.

liefs Chrisd.