Een slachter aan het woord.

• Xandra B.

In het volgende (overigens zeer nette) filmpje zie je het slachtproces van een rund,lam en varken.

http://www.dumpert.nl/mediabase/1448891/eee9b87d/index.html#129139841

Naar mijn mening is dit zoals het hoort te gaan.

• <Elysa>

Sorry, ik eet wel vlees maar ik hoef niet te zien hoe ze worden geslacht, maar ik ben wel blij dat het, volgens jou, op de goede manier wordt gedaan..Dan zal het wel zo zijn…

• Xandra B.

De keuze om het filmpje te bekijken of niet heb ik maar aan de lezer over gelaten.

Daarom heb ik er ook bij vermeld wat er in het filmpje gebeurt.

De dieren worden zonder al te veel stress de slachtruimte in geleidt,worden verdoofd,snel geslacht en netjes verwerkt.

Je ziet dat het er erg professioneel aan toe gaat. Deze mensen verstaan hun vak.

Zij realiseren zich wel dat een dier een levend wezen is wat angst en pijn kan ervaren.

Ik vind dat dat ook best eens gezien MAG worden.

• <Elysa>

Ja tuurlijk mag dat gezien worden, is juist goed om te laten zien dat het ook op de goede manier kan maar je moet er wel tegen kunnen en een trutje zoals ik, kan dat dus niet..:S

• Christiane Dammann(chrisd.)

inderdaad,dit is de goede manier.Die slager had wel zelf ook moeite met zijn 1.stier,zoals hij zegt.

Kijk deze man heeft nog respect voor de dieren,die hij slacht.

ja je moet er tegen kunnen om dit te bekijken.

Liefs Chrisd.

• karin R

Ik kan er best goed tegen maar ben altijd wat achterdochtig bij dit soort filmpjes, ik zie het al snel als “reclame”, zo van: zie mij eens goed zijn voor de dieren, koop je vlees dus hiervandaan.

een slechte eigenschap van me

• Christiane Dammann(chrisd.)

Nou Karin,het is wel een gezonde eigenschap,maar niet altijd op z'n plaats.

kan me wel wat erbij voorstellen,die gedachten van je.

maar hier kon ik dus toch geen verscholen reclame ontdekken alleen een oprecht verhaal van die man.

liefs Chrisd.

• <Elysa>

Jee Karin, je moet niet alles negatief bekijken hoor, zie het ook eens van de positieve kant, doe ik ook! :D

• Xandra B.

Kritisch blijven is helemaal geen slechte eigenschap!