Agenten zien helemaal niets in de komst van een speciale dierenpolitie

• Xandra B.

Ik begrijp jullie woede hoor,maar jullie vergelijken dieren weer te veel met mensen.

Dieren ervaren de dingen anders dan mensen.

Mensen denken b.v. dat een dier gelukkiger is in een mooie kooi dan een lelijke verroeste kooi,

maar als beide kooien even klein/groot zijn ervaart het dier geen verschil.

Ook de pijnbeleving van dieren is anders. En de pijngrens is vaak hoger dan bij de mens.

En de emotionele belevingswereld van mensen is veel complexer dan bij dieren.

Begrijp mij niet verkeerd,want ik zie ook graag een dierenpolitie.

Maar omdat er flink bezuinigd moet worden,begrijp ik ook dat agenten een speciale dierenpolitie dan niet zien zitten,

omdat ze beperkt worden in de bestrijding van menselijk leed waarvoor ze zijn opgeleid.

En omdat je geld maar één keer kunt uitgeven zullen de meeste agenten toch denk ik wel de prioriteit willen leggen bij het menselijke leed.

• Christiane Dammann(chrisd.)

Nou Xantra,dat is ook wel zo,maar bezuinigingen tot daar aan toe.Maar heus ik weet ,dat dat met dat menselijk leed ZOOOOOO veel instanties zijn die ook ondeugelijk werken.En deed de Politie maar wat,maar net wat ik al schreef,ze wachten totdat er dingen gebeuren,die echt niet nodig zijn.ALS het aan de bezuinigingen lag,is het nog niet goed te praten dat er met dieren ZO word omgegaan.Want als een hond b.v.b. iemand bijt en soms gegrond ook(kan het weten,ben controleur bij de L.I.D. geweest….weten jullie nog die affaire met de honden die de gedragstesten nodig hadden en zommige moest ik ook opgeven om in beslag te laten nemen.)is wel het hek van de dam is er er ineens wel van alles en nog wat aanwezig.Tuurlijk is een dier niet met een mens vergelijkbaar,maar er mag wel met respect met dieren omgegaan worden.Ooh ja ,wat de pijn bedtrefd van b.v.b de varkens die onverdoofd gecastereerd,reken maar dat ze pijn hebben tijdens het gebeuren ze gillen dan niets voor niets zo.Konden we de dieren maar verstaan,dan hadden ze ons HEEEL wat te vertellen.Trouwens zo'n verdoving kost geen dr@#$l.Kijk, echte dierenliefhebbers b.v.b met hond,laten hun hond ook niet onverdoofd castereeren.Mijn Ratties gaan ook onder zijl voor een simbele abcess uitknijpen,want reken maar dat doet toch echt zeer.En wat zal je denken van het schlachtvee?reken maar dat ze weten wat er gebeurt.Er ontsnappen ook wel eens van die dieren.Miss. mag dan de pijngrens wat hoger liggen bij dieren,maar alleen het onverdoofd cast.b.v.b is toch eeeech pijnlijk en is mijns inziens ook niet nodigonverdoofd.

en dan over de dierenpolitie gesproken…..USA is vailliet maar ze hebben toch een dierenpolitie wat feiloos werkt.Zelf het ARME Zuit-Afrika heefd een dierenpolitie werkt ook beter als hier de mensenpolitie.

Liefs Chrisd.

• <Elysa>

Is allemaal waar wat je zegt maar wie moet er dan voor de dieren opkomen? Ik vind dat als er mensen zijn die dieren mishandelen/verwaarlozen, op wat voor manier dan ook, dat die mensen gestraft moeten worden, en dat die dieren dan bij die mensen vandaan gehaald moeten worden om herhaling te voorkomen, en het liefst heb ik dat die mensen nooit van hun leven meer een dier mogen hebben! En wat ook niet gek zou zijn is dat die mensen hetzelfde leed zouden moeten ondergaan wat zij die dieren hebben aangedaan, dan voelen ze tenminste wat ze hebben gedaan! Hoge of lage pijngrens,pijn is pijn…

• Xandra B.

Lieve Chris,als je een big oppakt schreeuwt het (bijna) altijd!

Ik heb zelf biggen onverdoofd gecastreerd en tijdens de ingreep zelf gaven ze geen kik.

Het is zo gebeurt en als je ze weer op de grond zet staan ze eerst even verdwaasd te kijken en huppelen dan naar hun broertjes en zusjes om ermee te gaan spelen.

Het klinkt misschien gek,maar ik geloof dat biggen meer last van het verdoven hebben dan de ingreep zelf.

Slachtvee weet niet wat er staat te gebeuren.

Ze zijn alleen enorm gestresst van het vervoer naar het slachthuis,de vreemde omgeving en ze ruiken de stress van de andere dieren.

Ze weten niet dat ze daar geslacht gaan worden,want dat is ze nooit bijgebracht. Je kunt het ze ook niet vertellen.

En de dieren die de ervaring hebben kunnen ook niet meer doorgeven aan hun wachtende soortgenoten.

• karin R

ik ben het met de dienders eens, als er dierenpolitie komt en er blijft menselijk leed liggen, dan ben ik niet voor, hoe erg ik het voor de dieren ook vind.

maar als het naast elkaar zou kunnen……………heel graag.

• karin R

goed, je hebt 10.000 euro! je hebt de keus: of je geeft het uit aan dieren die mogelijk mishandelt worden, of…………aan een melding van een 8 jarig meisje dat misbruikt is en daarna vermoord.

Welke keus maak je?

klinkt zo gruwelijk maar je moet kiezen voor mens of dier, meer keus is er niet, je kan je geld maar 1x uitgeven.

• <Elysa>

Niet een dier dat mogelijk mishandeld is maar echt mishandeld is, daar zit verschil in, en natuurlijk als je het zo stelt kiest ieder mens voor dat kind, maar ik zeg niet dat er helemaal geen politie meer moet zijn, dat zou te gek zijn, die is veel te hard nodig met al die misdaad, maar er kan wat mij betreft wel omscholing gedaan worden met agenten of anders vrijwilligers om toch voor dieren op te kunnen komen. Er gaan miljarden over de grens, als je begrijpt wat ik bedoel, als ze nou eens daar minder naar toe sturen dan hebben wij weer geld om toch nog dierenpolitie's te krijgen.

• karin R

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik zou het ook liefst samen zien, en dieren en mensenpolitie.

Maar helaas gaat er veel geld om in zaken die ogenschijnlijk veel belangrijker zijn, je kan de min. president toch niet in een 5 jaar oude auto laten rijden?

de directeur van een goed doel kan je niet minder laten verdienen dan een slordige 300.000 euro/mnd

veel belangrijker dan ehhhh

bejaarden een goede oude dag te bezorgen, dierenpolitie, goede voorlichting en opvoeding wb dieren.

soms zet ik m'n hoofd ff uit, wil ik er niet aan denken Grrrrr.

Schreef:

——————————————————-

> Is allemaal waar wat je zegt maar wie moet er dan

> voor de dieren opkomen? Ik vind dat als er mensen

> zijn die dieren mishandelen/verwaarlozen, op wat

> voor manier dan ook, dat die mensen gestraft

> moeten worden, en dat die dieren dan bij die

> mensen vandaan gehaald moeten worden om herhaling

> te voorkomen, en het liefst heb ik dat die mensen

> nooit van hun leven meer een dier mogen hebben! En

> wat ook niet gek zou zijn is dat die mensen

> hetzelfde leed zouden moeten ondergaan wat zij die

> dieren hebben aangedaan, dan voelen ze tenminste

> wat ze hebben gedaan! Hoge of lage pijngrens,pijn

> is pijn…

hetzelfde leed zouden moeten ondergaan wat zij die

> dieren hebben aangedaan, dan voelen ze tenminste

> wat ze hebben gedaan! Hoge of lage pijngrens,pijn

> is pijn…

Zo is dat.Heeeeeeelemaal mee eens.Maar ja,weet je,daar zijn de mensen te bezou#$%mitterd voor.En de daders als mens zijnde veel te veel beschermt.Goh!dat kan wel?Hoe IS het mogelijk?!.

Liefs Chrisd.

Dan zou de keuse voor mij Niet Moeilijk zijn.Dan ging in voor 5000.-eurietjes voor het straffen van de dader die dat meiske miss.en vermoord heefd en nazorg voor de nabestaanden en de andere 5000.- gingen toch eeeecht naar de dieren die ook na gruwelijke miss.waar de dood op volgde.Klingt miss. voor jou begrippen wel hard maar ik weet,dat er voor dat miss.handelde kind en nabestaanden de mensen onder elkaar wel wat regelen als er niet voldoende word gedaan.Zo zijn de mensen namelijk.

Konten dieren maar wraak nemen,jammer dat doen ze niet,waar in prinsipe de mens een voorbeeld aan ken nemen.

Liefs Chrisd.