Weet je Xandra, ik hoef ook helemaal niet te werken als ik niet zou willen, maar hoe dat in elkaar zit… dat zeg ik niet op dit prikbord, maar zoals ik al zei, ik ben daar toch niet geschikt voor…
Xandra B. Schreef:
——————————————————-
> Ook daarom ben ik juist vóór megastallen,zodat
> ze daar in het bedrijf zelf ook geslacht kunnen
> worden. (bespaard een hoop stress)
>
> Maar wat denk je hiervan,Chris?
> http://www.youtube.com/watch?v=I20Nvjqrt6Q
> Als het dier hier zo veel pijn van zou hebben,dan
> zou het er toch mee stoppen?
Dit is volgens mij een bok en die hebben een harde kop.
in de natuur rammen ze ook met hun koppen tegen elkaar aan b.v.b vechten om een meisiiiie.
Hun kop heefd op die stootplek en dikke hornlaag en de schedel is daar wat dikker.Ook zijn de naaden van Rammen in hun schedel ietsjes wijder uitelkaar,zodat met de stoot de schedelplaaten niet overelkaar schuifen en hun koppie kapot krakt.Dus deze ram ziet die schommel als een concurent of het is(wat het ook kan zijn)dominantie,want hij ziet wel dat dat ding terug komt en ja hoor dat pikt die niet.
Liefs Chrisd.
Ik stond eens voor een hek met m'n hond met een ram achter dat hek en meteen toen hij ons in de gaten kreeg kwam hij aanstuiven met z'n kop vooruit, en hij gaf me toch een stoot tegen dat hek aan, ik kon me hond net op tijd wegtrekken want die begon me toch te blaffen tegen die bok, ik geloof als dat die stoot raak geweest was dat dan me hond bewusteloos op de grond had gelegen.
Weet iemand trouwens hoe een boer zijn schapen naar een ander weiland brengt?
Xandra zal het natuurlijk wel weer weten…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?