Zwangere poes is onrustig en verliest bloed

• Dicky

Hallo Jannemiek,

Dat is dus een heftig nachtje en dagje geweest voor jou en mamapoes. Zijn geen leuke dingen, maar gelukkig heeft mamapoes het er goed van af gebracht.

Ik was er al bang voor dat het een miskraam was, daarom snap ik gewoonweg niet dat de DA het af wilde wachten.

Snel ingrijpen is dan juist erg belangrijk.

Bloedvergiftiging en ernstige baarmoederonsteking ligt dan op de loer.

Is er ook gelijk bloed onderzocht van de poes??? Kans is nl groot dat ze een bacteriele of virus infectie onder de leden heeft die wel bestrijd moet worden.

Is ze onderzocht op Felv dat is ook nog vaak een reden dat een zwangerschap zo eindigd. Vooral omdat je niet weet wat de poes voor verleden heeft.

Fijn dat ze gesteriliseerd gaat worden.

Grote kans dat het weer gaat gebeuren en ze is ook al 4 jaar. Onbegrijpelijk dat het asiel dit niet heeft geconstateerd.

Is de kater wel gecastreerd??? Ik neem aan van wel en dat mamapoes gedekt is door een vreemde kater.

Hou haar maar wel binnen zoalng ze nog open is, ze kan nl vrij snel weer gedekt worden en dat zou voor mamapoes erg triest zijn.

Geef haar maar een knuffel en sterkte met haar genezing. Hoop te lezen hoe het met haar gaat na haar castratie.

• Jannemiek

Hallo, hier even het vriendje van Jannemiek (die is namelijk aan het werk),

Ik trof zojuist weer enkele druppels bloed aan (helder, niet troebel). Daarnaast is onze kater opeens opvallend lief tegen haar (likken etc, gebeurt normaal zelden), dus heb het idee dat het toch weer niet zo goed gaat. Tegelijkertijd lees ik ook wel weer her en der dat het normaal is dat een poes na een bevalling last van uitvloeiing heeft. De afgelopen dagen was er echter niks aan de hand.

Moet ik me zorgen maken?

• karin R

Hoe ruikt de uitvloeiïng? vies, heeft ze koorts of oogt ze niet oke?

dan wel meteen de DA bellen, voor de rest je niet al te veel zorgen maken zolang poes het goed doet.

• Dicky

Ik ben vreselijk bang dat er toch nog iets is achter gebleven bij de poes in de baarmoeder.

Ik zou er zo snel als mogelijk is mee naar de DA gaan.

Ik zou de poes onmiddelijk laten castreren dan kunnen ze gelijk goed alles van binnen bekijken en schoonmaken. Baarmoederonstekingen en vergiftiging kan dodelijk zijn voor de poes.

eerlijk gezegd vind ik de DA niet erg adequaat geweest.

Dit had hij kunnen voorkomen door de poes goed schoon te maken ( curreteren)

• Jannemiek

Het bloeden is gestopt en Poes eet, drinkt, plast, poept en speelt gewoon. Volgende week hebben we een afspraak bij de DA, dan wordt ze gesteriliseerd.

• Dicky

OK,

Hou haar goed in de gaten, let ook op of ze koorts krijgt. Dan onmiddelijk naar de DA.

Sterkte met haar.