Nog heel even

• karin R

En dan laat ik Boef euthanaseren.

Gisterenavond had ie eten in de bench, ik wil hem eruit halen en tot 2x toe wil hij me bijten.

degenen die hier al langer komen weten dat het niet de eerste keer is, maar nu is the limit bereikt, dit kan echt niet.

vanmorgen vroeg de DA gebeld en die ging meteen accoord.

De hele dag loop ik al te huilen, verschillende mensen hebben afscheid genomen en m'n vriendin gaat mee want zelf rijd ik liever niet als ik zo huilen moet.

Zo'n prachtige hond en ook daarna weer heel lief enzo, maar ja…………….hoelang nog? en blijft het hierbij?

net de laatste boswandeling gemaakt, hij heeft er van genoten, zalig in de modderplassen liggen woelen, vind ie altijd heerlijk, de laatste bal gehakt staat op het vuur

Ik zeg hier geen laatste woorden, dat hou ik voor onszelf

• Rianne

Ik zit hier mee te huilen. Wat erg. Helaas ken ik niet de geschiedenis (maar ben wel aan het zoeken) maar dan nog. Ik wens je veel sterkte en ik denk aan jullie.

Rianne

• Xandra B.

Het is een verstandig besluit,maar je hart zal protesteren.

Sterkte meis!

• karin R

idd, verstand voert de boventon maat gevoel……………………

Boef is inmiddels niet meer, en de DA was heel erg meelevend gelukkig.

eem drukte van belang vanaaf, zussen vrenden, alles kwam langs, hijligt in de tuin, met een -door zonlief gekochte- hortensia.

Boef lag omringt door knuffels enz in de kamer, misschien laat ik nog de foto zien, nu ff niet.

Vlak voor de begrafenis wilde ik heel even alleen zijn met hem, toen heb ik gezegd wat ik weilde, want het was mijn KANJER

Dag schattekind, ik hou van je

• Rianne

Heel veel sterkte meid. Ik heb ook eens zo'n beslissing moeten maken dus helaas weet ik hoe het voelt. Ik kan na 4 jaar de fotos nog niet bekijken. Ik denk nog steeds aan je en wens je heel veel sterkte en succes met het verwerken.

Rianne

• Xandra B.

Boef zal er niets meer van merken,maar jij zal nog wel een tijdje een rotgevoel hebben.

Ook omdat er ongetwijfeld mensen zijn die dit jou kwalijk zullen gaan nemen.

Laat die mensen maar in hun eigen waan,hoor Karin. Jij bent de enige die over jouw eigen huisdieren beslist.

En ik vind dat jij de juiste hebt genomen! Jij bent een normaal mens,die de veiligheid van mensen voorop stelt.

Een hele dikke virtuele knuffel voor jou!

En nogmaals heel veel sterkte.

• karin R

Dank je wel Rianne en Xandra,

Ik ben er stuk van, echt helemaal op.

zoonlief verwijt het me idd, ik ben een dierenmoordenaar.

Ik moest het doen voor er iets onherroepelijks gebeurde, jullie weten dat ik hem alle kansen gegeven heb na bijtincidenten.

Ik jank de hele dag, loop de wandelingen zonder hond en voel me zo leeg.

niet alleen in m'n hart is een lege plek, ook in de kamer waar nu geen megabench meer staat.

Ik heb nu een geweldige DA die dit snapt en niet komt aanzetten met een gedragsdeskundige enz.

hij bleef me maar verzekeren dat dit het enige juiste was en dat ik niet moet gaan twijfelen (wat ik ondanks alles toch doe)

Hij zei ook, vele honden waren van slag nadat het die dag zo heet was en daarna bang waren voor het onweer, maar toch beten die niet en dat is ook zo, het hoort gewoon niet, mar nu is het net een boze droom, of het niet echt gebeurt is.

Hij vertelde dat z'n vader ook DA was en dat hij mensen zag komen na bijtincidenten, toch een gedragsdeskundige wilde raadplegen maar dat na verloop van tijd ze toch kwamen voor een spuitje.

na verloop van tijd wil ik wel weer een hond, liefst een herder of het verstandig is?

• Xandra B.

Lieve schat,je hebt écht de juiste beslissing genomen!

Je moet er toch niet aan denken dat het echt een keer mis was gegaan?

Ook dat besef zal je zoon een keer doordringen. Nu is hij verdrietig en reageert dat op jou af,

omdat hij in de war is en niet goed met zijn gevoelens om kan gaan. (hij is immers emotioneel nog niet volwassen)

Laat hem maar even. Ga er niet tegenin. Hij zal toch een keer naar je toekomen met het besef dat het voor jou ook moeilijk is.

Laat je tranen ook de vrije loop als hij er bij is. Het is een leerproces waarbij een kind leert hoe een ander zich kan voelen.

Het zal allemaal goed komen.

• Christiane Dammann(chrisd.)

Goh Karin,ik lees het nu pas (schaam).

Tuurlijk is het een moielijke beslissing en ook en proces om niet meer te tweifelen of de beslissing wel goed was.

Nou in dit geval,wie de geschiedenis kent kan ik wel begrijpen wat er door je heen gaat,na de meeste dingen te geprobeerd te hebben,en nu toch te moeten laten gaan.

Tja en kinderen hebben het er dan zwaar mee en uiten het soms op een zeer onordodoxe wijze.

Hey Karin gun je maar eerst de tijd om deze geschiedenis een plek te geven voordat je uberhaupt weer aan een hond begind.

Hey wijfie,heel veel sterkte met het verlies van jou Kanjertje Boef.

Hij krijgt hier een Kaarsje:

Zelf kun je ook een Kaarsje plaatsen op:http://nshrine.com/shrine/DreamcatchersValley

Ik heb deze shrine gemaakt voor iedereen,die er een Kaarsje voor zijn diertje wil zetten.Het kaarsje blijft 14 dagen branden.

hey hou je haaks daar.Jou Kanjertje darteld nu heerlijk over the Rainbow en bjit nietmeer; wand daar is alles goed.

Liefs Chrisd.

• <Elysa>

Heel veel sterkte Karin, ik weet hoe moeilijk het nu voor jou en je kids is om dit te verwerken, en zelfs nu na bijna 7 jaar voel ik nog de pijn nu ik dit van jou weer lees.. Hier laat ik het maar bij want woorden schieten toch te kort!