gekneusde poot

• amosfantasia

Mijn ragdoll is een wildebras .Hij is nog jong .In huis is hij van de klimpaal gevallen .Zijn rechtervoorpoot is gekneusd .Bij de DA geweest en een pijnstiller gekregen .Door rust moet het goedkomen .Nu ben ik 1 week verder en zie nog geen verschil .Heeft iemand ervaring hoelang het ongeveer kan duren?Hij komt niet buiten ,maar is wel een kat die graag speelt enz .Moeilijk om hem te remmen daarmee .Wie???

• <Elysa>

Toen ik nog een hond had, had ik hetzelfde meegemaakt, hij was nog heel klein en ik deed hem in mijn fietsmand maar hij was zeker bang en sprong eruit, voor zo'n klein beestje een hele sprong natuurlijk, en schreeuwen wat hij deed, niet normaal meer, dus ging ik ook met hem naar de DA en die onderzocht hem maar die zei dat een klein hondje altijd veel drukte maakt met zoiets, maar er was dus niks ergs aan de hand.

Maar om terug te komen op jouw Ragdoll, juist omdat hij pijnstillers heeft gekregen voelt hij niks en daarom blijft hij wild spelen enzo, maar volgens mij duurt zoiets alleen met rust nooit zo lang maar ja, jouw kat heeft pijnstillers en dan zal het wel iets langer gaan duren. Maar als je het niet vertrouwd omdat je denkt dat het te lang duurt, dan ga je toch nog even terug naar de DA, om te kijken wat hij er van vindt, of je belt hem op, dat kost niet zo veel als een consult.

Ieder geval veel sterkte met je Ragdoll, (mooie katten zijn dat trouwens)

• karin R

Ik heb ooit met m'n lompe maat 37 op een kittens pootje gestaan, die was dus ook geknuesd maar herstelde snel.

Mij lijkt een week zonder verbetering te lang.

terug naar de DA lijkt me goed, desnoods een andere DA.

• Christiane Dammann(chrisd.)

Een week voor een kneusing bij een kat is te lang.

Laat het nog eens goed controleeren door de Da,en anders zou ik toch eisen van die da dat die of een foto maaktof die poot intapet(mits nodig) zodat het bessie ZONDER pijnstillers kan en de poot kan genezen.Waarom zonder pijnstillers?puur omdat je dan namelijk beter je kat kan toetsen en observeren op verbetering.

En Tipje:doe je kat op speelse wijze leren in een bench(kleine honde kooi)want dan kan ze niet te wild zijn en het bevorderd de genezing van het pootje,want als ze ten 1.pijnstillers heefd voeld ze dus weinig en zal dus de poot blijven belasten,zit ze in zo'n bench zonder pijnstillers gaat ze de pijn voelen als ze wild wil gaan doen en houd zich dan toch wat in.Veel beterschap met je kat.

Liefs Chrisd.