Poepzakjes

• karin R

Smakelijker kon ik het niet beginnen.:D

Ik hoorde tot m'n stomme verbazing dat iemand een boete had gekregen omdat ze geen officiale poepzakjes bij zich had maar gewone plastic zakjes.

“Daar kun je gene poep mee opruimen” werd er door de BOA gezegd.

Ik zet hier dus vraagtekens bij, mag dat zomaar?

kan hun het schelen of ik vieze handen krijg, als ik het maar opruim toch?

• majo

Sja, hier werkt dat ook zo. Vind het ook onzin eigenlijk 8-)

• Xandra B.

Wat een onzin! Ik denk dat als je het voor zou laten komen bij de rechter,dat die ook zoiets heeft van,waar gáát het over!

Het is zaak dat je de stront van je hond opruimt,maar hoe je dat doet staat niet in de wet beschreven!

• karin R

Ik heb na heel veel zoeken iets kunnen vinden hierover, in de gemeente huizen staat wel dat je opruimplicht hebt (terecht) maar niet dat je speciale zakjes ervoormoet hebben, de site heb ik maar opgelsagen, altijd handig.

zelfs dat ze niet weten of ze mogen bekeuren als je 1x geen zakje bij je hebt:D

tja, sites moeten wel tijdig aangepast worden he!

• Xandra B.

En dan nog…de gemeente is geen wetgever. ;-) Dus zij kunnen niet bepalen HOE jij de stront van je hond opruimt.

• greet

hier moet je ook de poep opruimen en ik doe het ook in het park er spelen nl ook kinderen.

maar als je ziet wat jongeren in het weekend hier doen ze trekken de bakken waar de poezakjes in gegooid worden leeg.

gooien drankflessen kapot enz.

maar o wee als je hond losloopt of je hebt geen zakje bij je dan staan ze direct klaar om te bekeuren maar als de jongeren alles slopen zie je nooit iemand.

zeg niet dat alle jongeren zulke dingen doen het is een groep en ook omdat het park niet verlicht is kunnen ze mooi hun gang gaan.

wel kan je hier uit de automaten de zakjes pakken.

groetjes greet

• majo

Daar kan ik me nu ook zo boos over maken.

Tegenwoordig mogen ze hier ook bijna nergens meer los lopen. Moet je de poep opruimen enz.

Zelfs als ze met de kont in de bosjes gaan nog.

Er zijn uitlaatstroken, maar daar kun je bijna niet lopen. Een grote modderzooi, grote takken die er liggen,

inderdaad kapotte bierflesjes en dergelijke. En ondertussen betalen we ons scheel aan de hondenbelasting ook nog.

Maar de katten, die mogen wel los lopen, in tuinen poepen en graven enz.

Vind katten heel leuk hoor. En ik stoor me er niet echt aan. Maar vind het gewoon raar dat dat wel allemaal mag.

• karin R

:D

ik bof maar he!

geen hondenbelasting en 3 katten die gewoon buiten lopen, oke, de oude theemuts niet meer buiten de tuin.

• Xandra B.

Geen hondenbelasting?

• <Elysa>

Kijk dan maar uit dat ze daar niet achter komen dat jij geen hondenbelasting betaald, ik denk dat dat jou dan duur kan komen te staan…