Ik geef als compleet voer smuldier. Daar heb je 2 complete versies van. Zelfs eentje die glutenvrij is.
Koop je gewoon bij de supermarkt in de vriezer. T is niet eens duur ook nog. Goedkoper als de gemiddelde brok.
En ze vinden het lekker(
komt op ene lege maag net zo vaak voor.
volgens Tom (kom Xan, hoe heet ie ook alweer? ) een australische DA kun je dit voorkomen door je hond rauw voer te geven, als ie eraan gewend is dan soms heel veel laten eten en daarna 1-2 dagen niets.
volgens hem train je daardoor de spieren die de maag in balans houden om of kort, of lang te worden, en getrainde spieren kunnen de maag op z'n plek houden
Bij wolven komt de maagtorsie nl niet voor en volgens hem doordat ze soms wel 10 kilo vlees eten en daarna dagen niets.
Ik vind het logisch klinken en vastte met m'n vorige hond ook zo nu en dan.
maar dit mag je nooit doen met brokken!!!!!!!
en geloof me, ik heb uren zitten studeren op het onderwerp rauw voeren, weet echt niet alles maar best veel voor een leek
Ik geef hem brokken van hill's omdat ze me dat hebben aangeraden en ik mocht het eten ook niet de hele dag laten staan (kon die eten wanneer die honger had) maar dat mag niet omdat die anders te snel zou groeien en te veel zou eten en zo misvormingen krijgen, je moet hem nu eens in zijn kom met eten zien vliegen omdat die nu niet meer kan eten wanneer die wil, ik zie de dog nog niet een dagje vasten (
mag ook helemaal niet met brok, maar ik gaf Boef af en toe een hele kip, at ie in 1x op en had voor 2 dagen genoeg.
dat je hond dat doet komt doordat hij zich nooit helemaal verzadigd voelt, ze blijven wat hongerig.
nog een voordeel van rauw voer, ze groeien niet explosief (hoewel…….)
maar wel op een normale manier.
Ik sta overigens versteld van Shanty, ze eet nu met 13.5 week meer dan Boef toen ie volwassen was:? zo'n 750 gram
ze eet nu zo'n 7-7.5% van haar lichaamsgewicht, de meeste pups zitten op 5%
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?