Waar gáát het hier allemaal over?! ::o
Grote dieren met handen,die wat vast kunnen pakken en wat er eerder was de kip of het ei…
nouja!
Alle primaten (apen) en halfprimaten zijn in staat om met hun duim al hun vingers aan die zelfde hand aan te raken.
De meeste knaagdieren kunnen ook dingen (voedsel) vastpakken,maar doen dit alleen met hun vingers. (de duim is onderontwikkeld)
En dan zijn er ook nog de buideldieren (koala bv.),die net als de knaagdieren dingen vast kunnen pakken. Dit doen ze ook met hun duim erbij,maar kunnen hun vingers niet aanraken met hun duim.
Kip-ei-verhaal; De kip stamt af van het Bankivahoen. Het Bankivahoen legde op eens eieren waarvan de kuikens genetisch zodanig veranderd waren (evolutie door muterende genen) dat ze als kippenkuikens geboren werden. Dus het ei was er het eerst. De genetische mutatie ontstaat immers bij het groeien van de allereerste samengesmolten geslachtscellen. (eicel en zaadcel)
En voor diegene die zich afvraagt waarom ik hier niet zo veel/vaak kom; Ik date me helemaal suf,want het gaat goed met mij! Er is inmiddels 32kg. af.