Ik ben benieuwd of jullie tips hebben, ik zal het verhaal ff uitleggen:
zoals ik al verteld heb, heb ik 3 honden, het zijn alle drie schatten maar toch heb ik met eentje nogal wat problemen; Luna is nu 11 maanden jong zij is een kruising rottweiler bordeaux dog en dus een behoorlijk grote en sterke meid (schofthoogte ongeveer 68 cm). Wij hebben haar vorig jaar als pup in huis gehaald, ik was toen nog samen met mn huidige exman. Als pup was luna geweldig echter begon ik toen al te merken dat zij vrij onzeker/angstig was, maar door veel met haar bezig te zijn ging dat best goed. In mei dit jaar heb ik onverwacht een weekje in het ziekenhuis gelegen, mijn (ex)man moest dus voor de dieren zorgen die week (de kinderen werden al opgevangen door mijn ouders). Mijn ex was niet zo'n dierenvriend dus ik was vanaf het begin al bezorgd om me schatjes. Luna heeft nagenoeg de hele week in de bench gelegen (zelfs zonder bodemplaat!!!) Toen ik uit het ziekenhuis kwam heb ik mijn relatie verbroken en mijn ex woonde toen al niet meer thuis (hij is bij de dieren gebleven tot de dag dat ik naar huis kwam), toen ik eindelijk weer thuis was merkte ik dat luna heel druk was en erger nog ze was heel erg angstig. Ik ging bijvoorbeeld een dag of 2 na thuiskomst met luna alleen wandelen, er liep een man voor op de stoep maar die liep echt langzaam dus wilde ik langs hem lopen, luna raakte letterlijk in paniek dat ze langs die man moest lopen zonder dat die man reageerde. Ondertussen zijn we alweer een aantal maanden verder, ik heb voor luna sinds deze week een Gentle Leader gekocht omdat ze steeds harder begon te trekken en omdat ze zich uit haar halsband trok op straat als ze bang was. Die gentle leader werkt echt perfect en op straat loopt ze nu netjes naast me, ook krijg ik haar in bedwang gehouden als ze bang is, maar nu komt het volgende probleem, in huis wordt luna heel druk als de voordeur bel gaat. Bij bekende mensen is ze bijna niet te kalmeren en als vreemden binnen komt begint ze te grommen en te blaffen en wordt ze echt heel zenuwachtig. Ik heb al van alles geprobeerd, negeren, de visite snoepje laten geven, buiten zetten, in de bench leggen, maar niets helpt, ik wil haar heel graag van die angst/onzekerheid afhelpen, ik heb helaas geen geld voor een gedragsdeskundige (ik zit midden in de scheiding met 2 kleine kids). Ook als ik zelf de gang op wil gaan om ff weg te gaan of om naar boven te gaan heb ik eerst een heel gevecht met luna, want zij manoeuvreert zich tussen mij en de deur in en begint dan op te springen, als er niemand aan de deur staat heb ik haar nu langzaam zo ver dat ze op een afstandje blijft zitten na ff volhouden, maja als de deurbel gaat dan is ze niet te houden. Kijk als het om een hondje van 3 kilo of zo gaat dan vind ik het geen probleem maja luna weegt toch wel een paar kilootjes meer en ik heb niet altijd de lichamelijke kracht om haar tegen te houden…. Oeps tis een heel verhaal maarreh wie heeft er tips voor me??????