Guppen weggebracht

• p.berg

Ik ben in het rijke bezit van een paar aqauriums en heb daar onderandere guppen in.

Deze visjes planten zich voort in een razend tempo en ik vond dus dat ik een stuk of 50 guppen maar eens naar een speciaalzaak moest brengen brengen.

Deze wilde er in eerste instantie niets voor geven maar na enig overleg mocht ik een leuk visje uitzoeken.

Mooi dacht ik, dat vind ik nu leuk en ik stapte heel voortvarend langs allerlei o zo mooie visjes in nog mooiere visglazen.

HHmmm mooie slange kop vis of mooie paradijsvis,…..niet geschikt bij mijn populatie.

Zo werd het dus een heel gezoek wat bij mijn vissenbestand paste en wat ik ook nog mooi vind.

Valse rugzwemmers!!!! enig hoor maar heb ik al en de coridoras zijn ook al vertegenwoordigt.

Algenetertje heb ik maar oowww die ciclide is ook mooi maar weer te agressief bij mijn territoriale labeo.

UIteindelijk kwam ik met een leuk koppeltje rustig ciclide visje thuis.

Gaat het toch niet goed dan heb ik nog wel een visglas staan waar ik weinig mee doe.

Zo blijft de hobby leuk en betaalbaar vind ik en zo lopen de kosten niet zo hoog op.

Wie geniet er nog meer van een aqaurium want tis een heerlijke hobby en wil daar ook eens over babbelen?

• majo

jajaja, ikke ikke ikke.

We hebben net een maand of 2 weer een aquarium opgestart. 1.20 met is ie.

Ben nog niet zo thuis in alle namen hoor. Maar we hebben onderandere

chinese algeneters, zebra barbeel, cherrybarbeel, snavelbekjes.

Niet teveel vis, maar wel zo dat je ze ziet

• p.berg

Dat zijn hele leuke visjes.

Veel van die visjes kan je op het internet vinden ook onder de nederlandse naam.

Ik kan je de valse rugzwemmers absoluut aanraden want die zijn echt heel erg leuk.

Ook scheuren ze soms door je aqaurium op hun rug en alle vissen gaan wel opzij.

Morgen schoonmaak dag van mijn aqau waar ik mij nu al op verheug.

Zal eerdaags weer foto maken en uploaden.

Groeien je plantjes al?

Liefs Erna

• majo

Plantjes doen het als een tierelier. Manlief heeft al moeten uitdunnen zelfs.

Zelf beperk ik me tot het kijken naar de bak. Mijn lief mag het onderhoud doen.T is van ons allebei een

oude hobby. Maar door mijn beperkingen kan ik de bak niet bijhouden. Maar leuk is het wel. Al is het maar

het kijken ernaar.

• p.berg

Wel goed aanwijzingen geven aan je echtgenoot want van bovenaf is lastig werken en dan is het handig als je aanwijzingen krijgt.

Vandaag heb ik de pompen maar eens schoongemaakt.

Ben weer dik tevreden want het draait allemaal weer soepel.

Nu er zoveel guppen weg zijn lijkt hert wel erg leeg maar dat was de bedoeling ook.

Kortom had het reuze naar mijn zin.

Jammer alleen dat dat vermiste meisje hier uit mijn buurtje vermoord is teruggevonden.

WE zijn een beetje ondersteboven in mijn buurt hierover.

Arm kind en arme ouders.

Groetjes Erna

• majo

Mijn lief heeft vroeger een aquarium van bijna 4 meter gehad die super goed liep.

Denk dat ie het wel kan dus:D

T is dus eigenlijk een oude hobby van ons beide.

Deze bak kwam ineens op ons pad. Waren er eigenlijk niet zo mee bezig.

En toen vroeg iemand of we deze wilde hebben? We hoefde niet zo lang na te denken:D

We hebben wel een paar manguppen hier, maar er komt absoluutzekerweten geen vrouwtje bij.

Zou niet weten waar ik al die jongen moet laten dan. Vind guppen best geinig, maar bij een ander graag:D

• majo

Even apart reageren hoor. Vind die grijnssmiley hierbij niet zo gepast.

Joh, woont dat meisje en haar familie bij jou in de buurt?

Wat een verdriet zal er zijn bij jullie. Dat is toch je grootste nachtmerrie?

Kan er met de pet niet bij dat zo'n onschuldig, jong kind vermoord word. En waarom nou weer in Godsnaam?

Sterkte meis.

• p.berg

Idd we zijn hier best een beetje geschokt en leven mee.

Meer kunnen we niet doen.

Tis heel naar allemaal.

Groetjes ERna

• p.berg

Zou ik best willen zo'n groot aqaurium maar heb er de ruimte niet voor en ook de vloer is niet geschikt.(heb rio 180)

Momenteel heb ik er ook geen volwassen vrouwen in zitten.

De voortplanting staat dus nu stil.

Wel heb ik nog veel jongen en een paar mooie mannen.

Meestal weet ik wel weer een oplossing maar nu wil ik eigenlijk van de guppen af.

Heb in een juwel 60 ook nog enorm veel entlers en weet daar ook geen weg meer mee.Wel een erg leuk visje maar ze planten zich voort als guppen.

Dit visglas wil ik ook eigenlijk wat anders mee doen.

Een schooltje maanvissen ofzo.

Als ik die erbij zet ben ik wel snel van de entlers af maar das wel gemeen van mij dan heee.

Groeten ERna

• Xandra B.

Wat maken jullie je toch druk om guppen en hun supersnelle voortplanting?

Als je er niet zo veel wil,dan moet je ze gewoon héél krap voeren,want dan gaan ze elkaar opvreten.

(zo gaat dat ook in de natuur)

Of je bied ze gratis aan op Marktplaats,dan ben je er ook zo van af.

Er zijn altijd wel mensen met vis etende slangen die ze willen hebben.