hallo
ik wil graag mopshond puppie kopen
van 5 maanden nou ben ik daar wezen kijken
nu valt mij op dat het tongetje vaak scheef uit zijn mond hangt
hoort dit bij puppie
verdiep je in de aandoeningen van dit ras, een mopshond is eigenlijk mishandeling, men fokt willens en wetens een hond met ademhalingsproblemen.(korte snuit)
daardoor moet het hart te hard werken, kan dit niet aan en het lijf“ lost dit op” door vocht uit de bloedbaan te persen, met als gevolg vocht achter de longen.
Ik vermoed dat het hondje waar je naar bent gaan kijken al benauwd is, vraag of je ermee naar de DA mag.
maar je kunt ook kiezen voor een gezond ras, bv uit het (nederlands) asiel, de hond mag best groter of kleiner zijn, maak tniets uit voor de kameraadschap tussen de honden
het puppie zag er niet bebauwd uit ,
was lekker aan het rennen en speelen en kon ook goed drinken en eten.
maar nog over die tong ze dachten dat het door wisselen van de tanden kwam
maar ik ga ze morgen netjes afzegen
durf de gok niet te nemen dat mischien de tong zo blijft
(als ze het op leeftijd 8 jaar krijgen is het niet zo erg )
wel zielig voor puppie
ik hoop dat die goed baasje krijgt
gr ronald
Het is te hopen dat niemand meer een mopshond wil,dan houdt dat leed eens op! (want als er geen vraag meer is,dan stopt de fokkerij)
Kies voor een hond met normale snuit,normale poten en normale huid,dan heb je aan een stukje dierenwelzijn gedaan.
En kies voor een hond om z`n karakter en niet om z`n uiterlijk!
Zelf vind ik b.v. de windhonden prachtig,maar ik kan niet aan hun welzijnseisen voldoen. (veel lopen en rennen)
Kijk bij rashonden naar het gebruiksdoel waarvoor ze ooit gefokt zijn en bedenk dan bij jezelf of dat wel past in jouw situatie.
En wij hopen dat je blijft plakken,want we hebben hier graag discussies over alle soorten dieren!
Hierbij hebben wij dierenWELZIJN en respect voor de mens hoog in het vaandel.
Als we jou ertoe hebben gezet om na te denken over het welzijn van rashonden,
dan zijn wij al heel blij.
En als je onze inzichten echt ter harte gaat nemen,dan vinden wij dat helemaal top!
(niet voor ons zelf,maar voor de dieren)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?