Help ChrisD!

• Christiane Dammann(chrisd.)

Juist Xan.,dat verbaaste mij ook toen mijn vader dat vertelde(hij leefd jammer genoeg niet meer).Maar de cherokee'se taal is eigendlijk Irokes wat heel erg vroeger een nomadenvolk was in het oude egyte.

Het waren eerst allemaal hyroclieven(schrijf ik dat goe? ) wat later Ah-ni-ku-ta-nie werd,dat zijn een soort tekens,wat veel op Russisch lijkt.maar dat is weer tsalakie. en dat weer vertaald word in een logisch abc voor de schrift op scholen. Maar een heel oude Cherokee schrijft nog Ah-ni-ku-da-nidialect. En daar is ook weer verschil tussen. zodoende dat niet alles over de taal van ons(dus de verscheidene dialecten) op internet voor komt.is teveel.

Het egytisch gaat dus nog verder terug en kon ik dus ook niet rijmen.maar mijn Vader had het van zijn vader en zo word het door gegeven.Er zijn b.v.b. totempalen gevonden op heilige begraafplaatsen die nog de oude egyptische tekeningen hebben.Ook word er nog steeds de zon,lucht,Water en onze dierlijke broeder(elke indiaanenstam heefd een dierlijke broeder) de Beer in zierraden of anders met het synbol van de tekening zon.lucht,water en beer gemaakt.want zoals iedereen wel weet is onze moeder de Aarde.

We zijn wel heel erg O.T.,maar moet ook wel eens kunne. maar vind het wel leuk,dat jullie zo interesse tonen en mij niet vergeten zijn.Zo kom je dingen te weten van een Insider.maar let wel,ben wel van de tegenwordige tijd en weet ook niet alles,behalve wat Pa en mijn volk mij heefd geleerd zo ver hun weer wisten.

Hoe staad het met de namen?

liefs Chrisd.

.

• Xandra B.

Wonderlijk!

Ik vind het erg leuk wat je allemaal over je roots vertelt.

dank je Xan.

ik vertel ook alleen dingen die ik zelf heb ervaren en geleerd heb van mijn volk.Ook wat Niet op internet te vinden is,daar men ook veel op internet vind vind ik,dat er ook dingen zijn die mensen willen weten die echt alleen voor het volk zelf zijn.Zo is is b.v.b. Wonded knie een soord erhinneringsbijeenkomst waar eerst voor veel toeristen een goede voorlichting en in de vorm van shows e.d.gegeven word.(je kan het vergelijken met:dodengerdenking hiero in ned.)maar daarna gaan veel stammem bij elkaar privé nog dingen doen waar eeech geen uitsider bij is en eech alllen bestemt is voor ons volk. En ik vind dat terecht ook.

liefs Chrisd.

• Xandra B.

Waar wordt die bijeenkomst gehouden,Chris?

Tja Xan,dat was elke keer zeer verschillend.ik kan nu natuurlijk niet meer naar amerika.maar toen ik er nog was,word het het meest op plekken gedaan waar de meesten indiaanse volkeren begraven liggen.veel in Oklahoma.

Voor mij was de laadsde keer zo'n 15 jaar terug.Dus heb nu geen idee waar het volk nu hun herdenkingen doen.

Ook heb ik geen contacten meer,daar mijn Vader niet meer is(omgekomen in Vietnam) en mijn halfbroer ergens in Brasilie zit.hij is bacterioloog.

liefs Chrisd.

• Xandra B.

Waarom kun je niet naar Amerika?

Das moeilijk uitleggen.Zal het proberen,Ten 1. heb ik het geld er niet meer voor.ten2. ik heb darmkanker gehad en ben nu 60jaartjes en dat gaat tum eeech niemeer worden.

Liefs Chrisd.

P.s.harstikke O.T. :P

• Xandra B.

Dat vind ik erg jammer voor je,want je zult het ongetwijfeld missen!

Eeech wel.Maar heb wel mijn begraafnisverzekering GOED geregeld.Word wel in Amerika begraven InChincouk (tegen de grens van canada aan)want daar ben ik grootendeels opgegroeit in een resevaat.

liefs Chrisd.

• Xandra B.

Prettige gedachte,maar dan maak je het niet meer bewust mee.

Vind je dat niet zonde?