Juist Xan.,dat verbaaste mij ook toen mijn vader dat vertelde(hij leefd jammer genoeg niet meer).Maar de cherokee'se taal is eigendlijk Irokes wat heel erg vroeger een nomadenvolk was in het oude egyte.
Het waren eerst allemaal hyroclieven(schrijf ik dat goe? ) wat later Ah-ni-ku-ta-nie werd,dat zijn een soort tekens,wat veel op Russisch lijkt.maar dat is weer tsalakie. en dat weer vertaald word in een logisch abc voor de schrift op scholen. Maar een heel oude Cherokee schrijft nog Ah-ni-ku-da-nidialect. En daar is ook weer verschil tussen. zodoende dat niet alles over de taal van ons(dus de verscheidene dialecten) op internet voor komt.is teveel.
Het egytisch gaat dus nog verder terug en kon ik dus ook niet rijmen.maar mijn Vader had het van zijn vader en zo word het door gegeven.Er zijn b.v.b. totempalen gevonden op heilige begraafplaatsen die nog de oude egyptische tekeningen hebben.Ook word er nog steeds de zon,lucht,Water en onze dierlijke broeder(elke indiaanenstam heefd een dierlijke broeder) de Beer in zierraden of anders met het synbol van de tekening zon.lucht,water en beer gemaakt.want zoals iedereen wel weet is onze moeder de Aarde.
We zijn wel heel erg O.T.,maar moet ook wel eens kunne. maar vind het wel leuk,dat jullie zo interesse tonen en mij niet vergeten zijn.Zo kom je dingen te weten van een Insider.maar let wel,ben wel van de tegenwordige tijd en weet ook niet alles,behalve wat Pa en mijn volk mij heefd geleerd zo ver hun weer wisten.
Hoe staad het met de namen?
liefs Chrisd.
.