Blinde maffe Eros

• Xandra B.

Eros is PRA-lijder en is al een aantal jaren totaal blind. Het blind worden is geleidelijk gegaan en begon eerst met nachtblindheid. Ondanks dát is hij nog zo gek als een deur,je lacht je rot!

Maar ik heb er toch steeds meer moeite mee,dat hij in zijn enthousiasme overal tegen aan botst en soms best pijnlijk.

Hij is dan ook even helemaal de kluts kwijt!

Daar heb ik moeite mee,want snapt zo`n beestje daar wat van? Nee,natuurlijk niet!

En de schat is door zijn blind zijn nóg onzekerder dan hij al was. Ik ben zijn blindegeleide-mens als we over straat gaan.

Met mijn stem waarschuw en stuur ik hem als hij ergens tegen aan dreigt te lopen en los lopen om met andere hondjes te spelen kan niet meer. Hij bijt trouwens nu ook van zich af als er andere hondjes bij hem in de buurt komen.

Op bed en op de bank springen en er weer af gaat ook erg twijfelachtig en moeilijker. Moeilijker,omdat hij ook wat stram begint te worden omdat hij geforceerd loopt.

Ondanks alle ellende geniet hij nog ontzettend van zijn eten en van de kroelpartijen.

Ik twijfel of het wel eerlijk naar Eros toe is om hem zo aan te laten modderen.

En voor wie? Voor mij,want ik heb hem in huis gehaald omdat ík het zo leuk vind.

Maar wat zou er toch in het koppie van zo`n beestje omgaan?

• <Elysa>

Je zegt zelf dat hij nog geniet van zijn eten en de kroelpartijen, nou zolang dat nog zo is zou ik er verder niet over nadenken en gewoon doorgaan zoals het nu gaat, maar natuurlijk niet te langdoorgaan, maar dat hoef ik jou niet te zeggen…..

• Xandra B.

Tja,maar wat is te lang?

Als hij zo blijft zoals hij nu is?

Ik weet wel,dat als ik ga verhuizen,dat ik het dan te veel voor Eros zou vinden.

Eros uit zijn vertrouwde omgeving met nieuwe mensen om zich heen wordt hem denk ik wel teveel.

• karin R

Ik denk dat je dat zelf heel goed kan inschatten.

Wegen de leuke dingen nog op tegen de rottige?

Als ik je zo hoor is hij nog niet aan een spuitje toe maar er moet m.i ook niets bij komen.nogmaals jij kent en ziet en kan daardoor zien of hij nog een leuk leven heeft naast de botsingen.

Heel veel wijsheid e sterkte,het is eenbzware beslissing

• Xandra B.

Gevoel en verstand kunnen bij mij ook botsen.

• majo

Wat zijn dit toch verdomd moeilijke dingen he?

Kan me zo goed voorstellen dat je verstand en gevoel botsen.

Als ik jou een beetje kan inschatten, dan wil je je kleine, lieve Eros absoluut niet laten lijden.

Laat je verstand spreken, en schuif je gevoel heel even aan de kant, en beslis dan.

Voor Eros, en voor niets anders.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid.

Knuf van mij

• Xandra B.

Dankje Majootje.

• <Elysa>

Ga je al snel verhuizen dan of kun je dat uitstellen?

• Xandra B.

Ik weet het niet,Elysa.

Ik voel me steeds beter en heb erg de behoefte `aan de man te raken`.

Mijn huisje is te klein om samen te gaan wonen.

• majo

Maar de man is er nog niet?

Dan zal het verhuizen toch niet zo heel snel zijn?