Shanty nu

• karin R

• <Elysa>

Jeetje Karin wat een mooie hond zeg. Er zit volgens mij Herder bloed in of heb ik het mis?

• Xandra B.

Ziet er goed uit,Kaat!

Wat is haar leeftijd nu precies?

En het gewicht?

En gaat alles verder naar wens?

• karin R

Ze is nu precies 11 maanden, gewicht onbekend, ik voer op het oog. (gok zo'n 25-30 kilo)

ze is heel lief maar erg aan het uitproberen.

ik merk zelf dat ik Boef nog in m'n hoofd heb, dat zal ik echt opzij moeten zetten want ik ben te bang dat het weer zo zal gaan, onterecht want ze lijken helemaal niet op elkaar.

Het meest irritante aan haar is dat eeuwige gespring, ik krijg het er niet uit, knietje helpt niet, spring je gewoon aan de achterkant, negeren helpt niet, ze valt niet te negeren, door mij nog wel maar niet door de kids, ik heb haar in de bench gedaan als er iemand binnenkwam of als ze te enthousiast was, maar ze doet het nog steeds, hoewel bij de 1 meer als de ander. en ze blijft het doen, als je een kwartier zit, half uur enz enz.

het hele leuke aan haar: ze jatte sokken en schoenen en ging er mee aan de haal, ik leerde haar ruilen voor iets lekkers dus komt ze nu steeds sokken of schoenen brengen, maar nu vraag ik om de andere en dan gaat ze die erbij zoeken, vind ze echt heel leuk.

Ook kan ze zwaaien, zo schattig.

• karin R

Yep, ze lijkt nog het meest op de zilvergestroomde hollandse herder, hieronder is een foto van zo'n exemplaar maar het is niet Shanty.

wat je op de foto niet ziet is dat Shanty op de schouders en kont wat neigt naar ruwhaar.

mams was een mix tervurense herder en labrador en paps onbekend maar ik denk dus holl. herder ruwhaar.

• Xandra B.

Wat gebeurd er als je wegloopt als ze tegen je aan springt?

Dan gaat ze je zeker volgen?

Ik denk,dat je haar dan even op haar plaats moet zetten,zoals een alfavrouw betaamd. (of is ze daar te onzeker voor?)

Als dat zo is,zou ik haar afleggen (dus laten liggen) en dan naar je toe roepen en laten zitten als ze voor je staat en omhoog dreigt te springen. Als ze dat braaf doet belonen,maar als ze dan toch weer omhoog dreigt te springen de procedure herhalen of toch even in haar nek pakken en nee zeggen.

Respect afdwingen. (nu kan het nog)

• karin R

allemaal gedaan maar het helpt niet of nauwlijks.

het laten zitten gaat goed maar zodra de opdracht over is springt ze alsnog en blijft dit volhouden, dan moet ze ff afkoelen inn de bench maar eenmaal eruit…………..jump jump jump.

Niet zozeer b ij mij maar wel bij bezoek, en bij de 1 meer dan de ander.

met uitlaten bv wil ze met een hond spelen maar merkt ze dat ze bij een hond niet al te wild moet doen dan reageert ze zich af op de eigenaar en springt ze die onderste boven, bij onbekenden of als ik weet dat ze het gaat doen dan lijn ik haar aan, vind ze op zich ook helemaal niet erg.

maar ze laat het er niet om, volhoudertje dus

• majo

Denk toch echt dat je haar heeeeeeeeeeel erg stevig moet aanpakken. T is een mormeltje, die heel goed weet dat je

gek op haar bent. Ze heeft gewoon door dat je te lief bent eigenlijk.

Een alfateef zal haar ook flink te grazen nemen als ze dit soort dingen zou doen.

• karin R

ik ben meer een takketeef vrees ik:D

• Xandra B.

Ik denk dat jij gelijkt hebt.

En nu kán ze nog gecorrigeerd worden!