Ook griezelen?

• P.erna

Zoals jullie weten houd ik aquarium en heb ik ondertussen wat kennis opgedaan in de afgelopen jaren.

Sinds kort ben ik ook een fan geworden van de mooie maanvissen en heb mij terdege geïnformeerd over deze vissen.

Niet alleen alle soorten en kweekvormen maar ook leefomstandigheden en voortplanting.

Nu worden in de handel meestal vrij kleine maanvisjes aangeboden en worden deze vissen op de meest afgrijselijke wijze verkocht aan niets vermoedende klanten die een leuk bakkie hebben gekocht en daar vissen in willen.

Ach deze vissen groeien naar de grootte van de bak en blijven dus klein.(leugenaar)

Ze gaan dus zeker weten dood waardoor er natuurlijk een maandje later weer een nieuwe vis word gekocht.

Koppeltje kan prima hoor Mw.!

Je kan niet eens zien wat man en vrouw is en ze vormen pas in de school man en vrouw koppel en moet dan nog eieren krijgen.(moeten ze eerst zo oud kunnen worden.)

Ik begin er nu een hobby van te maken om vragen te stellen en aan de hand van de antwoorden een beetje de handelaar in te schatten.

De onwetendheid is werkelijk enorm wat tenkoste gaat van die arme vissen die een afgrijselijk leven tegemoet gaan.

Liever opgegeten worden denk ik dan.

Heb ook zelf echt vreselijke fouten gemaakt maar ik probeer daar toch van te leren maar weet nu zeker dat ik een handelaar nooit meer onvoorwaardelijk geloof wat betreft welk dier dan ook.

Toch was er eentje die mij vertelde onwetend te zijn wat de maanvissen betreft en bij die man durf ik een leuke vis te kopen mocht ik er 1 willen hebben.

Een pluim voor die verkoper.

Jaja ik griezel wat af in winkels en zoek het steeds meer bij andere hobbyisten.

Nog voordeliger ook en ik leer van hen echt veel en ook praktische dingen.

Groeten erna

• karin R

Op zoek bij een hobbyïst ik denk ik het meest diervriendelijke,jhoewel ik bij caviafokkers ook vreselijke dingen zag, waren dan ook nog keurmeester bij shows Grrrrrrrrrr.

Ik raad mensen af om bij winkels dieren te kopen, centjes zijn belangrijker dan dieren, en daarom moet je ook heel goed opletten bij “fokkers” want ook daar zitten geldwolven onder.

veel fun met je maan-tjes:D

• P.erna

Ik weet het dat heel veel dieren moeten lijden door onze hobby's.

Voel mij af en toe ook schuldig als ik naar al mijn eigen fouten kijk.

Maar koppig vasthouden aan fouten vanwege het geld is een misdaad.

Groeten erna