Hoeveel eet een kat

• T-Harrie

Onze dorpskat heeft de laatste weken weinig gegeten en heeft nu al in drie dagen ruim een kilo blikvoer op.

En dat is dan nog buiten de brokjes die zij ook nog eet.

Het is een tamelijk kleine kat (amper drie kilo), ze is kerngezond heeft geen wormen.

Hoeveel eet zo'n klein katje eigenlijk per dag.

Harrie, vast bedankt.

• P.erna

Mijn twee katten eten iedere dag een blikje samen en brokjes zoveel ze lusten.

Laten we zeggen een koffie kopje per kat per dag.

Ze zijn ook ieder drie jaar oud en actief.

Ze hebben beiden ongeveer het gewicht tussen drie en vier kg.

Dus ja ik vermoed dat het blikvoer wat overdadig is maar is ze misschien drachtig of pas gesteriliseerd?

Verder zou ik mij nog niet al te ongerust maken want weinig of niet eten is veel slechter voor een kat.

Dit kan veroorzaken dat hun maag geen hongergevoel meer herkent en de kat dus niet meer zal eten.

Ben wel nieuwsgierig naar het verschijnsel dorpskat?

Vertel daar eens over?

Groetjes erna

• <Elysa>

Hoeveel een kat eet is verschillend, je kunt nooit zeggen hoeveel, want ik heb 3 katten en alle drie eten ze niet evenveel maar je zegt jullie dorpskat, ik neem aan dat dat een zwerfkat is?!

• T-Harrie

Bedankt voor jullie reacties,

met poes is alles inmiddels weer goed (back to normal).

Ze eet weer zoals ik het gewend ben namelijk alleen wat ze lekker vindt.

En weer halve bakjes van 100gr per keer in plaats van twee bakjes achter elkaar.

Poes woont hier in het dorp, een klein dorp met maar ±150 inwoners.

Ze leeft dag en nacht buiten behalve als het regent.

Dan staat ze hier voor het raam te mauwen, zo van;

“Hé jij daar, let eens op jij, ik sta hier in de regen ja, doe die deur open potdomme!”

Dan blijft ze ook meestal s'nachts slapen.

Normaal gesproken gaat ze na het eten weer naar buiten.

Ik zie haar soms dagen niet dan denk ik dat ze dood is.

Maar dan ga ik eieren rapen bij de kippen en dan ligt ze daar te ronken.

Ik ben dan dolgelukkig maar ik zie haar denken;

“Eigenlijk wil ik niet gestoord worden maar als je me met alle geweld wilt aaien, nou eventjes dan.”

Afgelopen week lag ze hier bijna de hele week voor pampus op haar eigen stoel.

Ik denk dat ze niet helemaal lekker was.

En het weer was natuurlijk ook niet best.

Maar ik had dus nog nooit meegemaakt dat ze zo vreselijk veel at.

Vanaf gisteren is ze weer de hele dag opstap, geen idee waar ze uithangt.

Ik kom haar wel eens kilometers buiten het dorp tegen.

Harrie

• <Elysa>

Hoi Harry, gelukkig dat het met de poes weer allemaal goed is, maar net wat je zegt een kat laat zich alleen aaien als ze daar zelf zin in hebben dat is heel wat andes dan honden die willen altijd wel worden aangehaald, nou ja, de meeste dan he?!

Maar wat een klein dorpje waar jij woont daar zal iedereeen elkaar wel kennen, denk ik, en dat lijkt me niet altijd even leuk hahaha

Je kunt wel leuke berichtjes typen merk ik, dus wat mij betreft ben je welkom hier op dit dierenprikbord..

http://www.gerrysplace.nl/welkomplaatjes/welkom11.gif

• Ellesje

Misschien waren haar andere ‘restaurants’ met vakantie en ‘moest’ ze het alleen doen met het eten van jou!

Fijn dat ze weer de oude is en succes met de eigenzinnige dame.