Speelzand als bodem in je aqua

• P.erna

Speelzand als bodem in het aquarium is erg voordelig maar je werkt je wel het schompes en na drie dagen nog geen helder water.

Straks ga ik enkele kunstgrepen toepassen in de hoop dat dat werkt.

Leeghalen vuilniszakken over de bodem en dan de waterwissel uit mijn vision450 overgieten in het indraaiende aquarium.

Weer een gesleep met 200 liter water.

• P.erna

Zoo ti's al stukken beter, nu is de rest aan mijn pompen.

• majo

Lekker werkje he? Suc6.

Wij hebben hier last van planaria's :S Gelukkig hebben we indische modderkruipers en die eten ze op.

Anders moeten we maar kunstgrepen gaan doen.

• P.erna

Als je het heel erg hebt vraag dan is flubanol bij je dierenarts.

Schijnt te helpen.

Zelf probeer ik dat soort dingen zo natuurlijk mogelijk op te lossen maar de vissen die je aanschaft voor deze problemen hebben vaak trek in iets anders.

Zo vind ik slakjes altijd een ramp maar mijn clownen lossen die prima op en nu kweek ik zelfs slakjes voor hen.

Laatst een jong clowntje overleden.

Zag het aankomen want hij groeide maar niet en werd steeds rustiger.

Heb er nog vijf en deze doen her geweldig.

Groetje erna

• P.erna

Speelzand als bodem voor je aqua is dus niet te doen mijns inziens en heb het verwijdert.

Dit na 4 dagen hard werken heb ik het zooitje weggehaald.

Nu heb ik het ff heel anders gedaan en de te korten worden nog wel aangevuld.

Ben wel bekaf maar toch te vreden.

Als ik het niet probeerde wist ik het niet is de moraal van dit verhaal.

Groeten erna

• majo

Wij hadden slakjes in de garnalen bak, en hebben er helenaslakjes bij gedaan. Probleem opgelost.

En in de grote bak zitten verschillende soorten botia's, dus ook geen problemen met slakjes.

Maar de nieuwe visjes (een van de pantsermeerval soorten) hebben eitjes aan het glas geplakt al.

Zitten er pas sinds zaterdag in haha. Ben benieuwd of het wat word. Zou leuk zijn.

• P.erna

O dat is wel heel erg gaaf, afwachten dus maar.

Blijft leuk hè dat aqua.

Groeten erna

• P.erna

• majo

Mooi hoor.

• <Elysa>

Oh wat prachtig maar wel jammer dat ik geen vissen zie..