Op marktplaats werden kleurmuizen aangeboden.
Aangezien ik af en toe eens wat `vers` bloed nodig heb om inteelt te voorkomen en mijn muizenfok gezond te houden,reageerde ik.
Het bleek te gaan om muizen van een VMBO-school waar het vak `Plant en dier` wordt gegeven.
Vanmiddag ben ik er heen geweest en er ontstond een spontaan gastcollege,want de leerlingen vroegen mij de oren van mijn hoofd.
Het ging verder…
Ik heb genoten,de juf ook en de leerlingen op één na ook,hahahaha!
Na de muizenruil vroeg ik aan de juf of ik haar nog een dienst kon bewijzen.
Of ze nog meer beestjes kwijt moest ofzo.
En ja,ze had een zieke rat.
Maar aangezien ik geen rat met abces/tumor kan gebruiken,heb ik aangeboden om het dier ter plekke af te maken.
De leerlingen moeten ook leren dat het afmaken van een dier soms ook noodzakelijk kan zijn,
dus eerst de leerlingen uitgelegd wat ik ging doen en wat er zou gaan gebeuren.
Dat was dus een mooi leermoment!
Ik vroeg of ze wel eens een rat van de binnenkant hadden gezien en leermoment nummer twee diende zich aan.
Ik ging een sectie verrichten op de dode rat. De meeste leerlingen hingen aan mijn lippen,op één na die vond het wel erg heftig.
Ik moest ook wel lachen om het commentaar wat ik om mijn oren kreeg!
Dingen als; Getver! Het stinkt! Oh wauw,dit vind ik gaaf! En nu de hersenen! Ik wil de hersenen zien!
En het mooiste vond ik wel de opmerking; Mevrouw,ik vind u wel stoer! Hahahaha,geweldig toch?!
De juf was erg te spreken over mijn `gastcollege` en vroeg of we contact konden houden om mogelijk in de toekomst meer leermomentjes te creëren.
Nou,dat is wel aan mij besteedt! Leuk! Wel druk,maar leuk!