ziektekostenverzekering voor huisdieren?

  • johnny77

    Ik kwam op internet een artikel tegen over een ziektekostenverzekering voor huisdieren. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, is zo``n verzekering overbodig of niet?

    http://plazilla.com/ziektenkostenverzekering-voor-je-huisdier-verzeker-jezelf-voor-kosten-van-een-dierenarts

  • Xandra B.

    Ik heb het niet en zal het ook nooit afsluiten.

    Ik heb wel een reserve (spaarrekening),maar of ik honderden euro`s ga uitgeven? Ik denk het niet! (het houdt een keer op)

    Je kunt mijn inziens ook beter het geld wat je aan premie zou moeten betalen opzij zetten en er een spaarpotje van maken.

    Neem een (ras)dier zonder al te veel kans op (erfelijke)afwijkingen,geef de juiste voeding en doe geen risicovolle dingen met je dier.

    De voorwaarden van een ziektekostenverzekering voor mensen worden al steeds ingewikkelder om maar niet te hoeven uitkeren,laat staan die van een ziektekostenverzekering voor huisdieren. Het gaat ze alleen maar om het geld!

  • <Elysa>

    Ik had wel een verzekering voor schade als me hond(en) die ik toen had iets aan zouden richten en daar heb ik wel een keer van mogen gebruik maken want toen er een vrouw met wapperende jas langs me hond fietste hapte hij naar haar jas en die scheurde toen natuurlijk en zij zei dat het net een nieuwe jas was en dat ze het niet pikte, wat logisch is, en toen ben ik naar de verzekering gegaan en heeft zij geld voor een nieuwe jas gekregen, dus dat is wel nuttig zo'n verzekering..

  • karin R

    valt meestal onder de WAverzekering.

    Ik had m'n vorige hond in een verzekering,

    eigenlijk maar 180 euro hoeven claimen (gelukkig) maar jaren betaald.

    men zegt doorgaans dat geld opzij zetten goedkoper is, want dat kunn je eventueel ook voor een ander dier(oid) gebruiken, maar lukt dat door omstandigheden niet dan kan een verzekering wel handig zijn.

    Met shanty zou ik wel zo'n 700 euro aan premie hebben betaald inmiddels en ik heb nog niets hoeven betalen, behalve de sterilisatie(390 euro), maar dan zou de premie ook weer hoger zijn uitgevallen en krijg je slechts de helft terug

    Ik vind het ook vaak vaag wat wel en niet betaald wordt.

    alle gebreken van de poten (oa HD en ED ) worden niet vergoed doorgaans, dus ook een gebroken poot wordt dan niet vergoed.