Kat in de goot

  • Erna123

    Afgelopen week heb ik een hele tijd een kat in de dakgoot zien zitten en ik had het idee dat het diertje er niet meer af kon komen. Wist ik zeker omdat het mijn kat ook wel eens vast zat in de dakgoot.

    Eerst heb ik de dierenambulance gebeld en deze gaven mijn een nummer van de brandweer.

    Ik de brandweer gebeld en de situatie uitgelegd.

    Ze beloofden mij zo snel mogelijk te komen en of ik dan wel kon aanwijzen waar het diertje zat.

    Binnen 5 minuten stonden er twee ladderwagens met ieder acht mannen erin om de kat uit de dakgoot te halen.

    In alle rust zijn ze met zijn tweeën op de ladder in een bakkie naar de dakgoot gegaan en met de geboden kattensnoepjes hadden ze de kat direct al kunnen pakken.

    Beneden gekomen kreeg ik de kat in mijn armen en na even gevoeld te hebben of het een gezonde goed gevoede kat was heb ik hem op de grond gezet.

    De baasjes van de kat zijn vast blij maar zouden nooit het avontuur van hun kat te weten komen!

    Leuk verzetje en voor mij zijn ze ff helden geweest!

    Groeten Erna

  • <Elysa>

    Leuk verzetje voor jou maar niet voor de kat, maar die zal niet zo dom meer zijn, hoop ik, om daar nog een keer in te klimmen..B)

    Wel goed van de brandweer trouwens dat ze er zo snel waren.(tu)

  • Erna123

    Nou hier heb je verzetjes genoeg als steekpartijen en weedplantages.

    Soms ook eens een moord ergens en vorig jaar dat meisje wat vermoord is dus je begrijpt dat dit voor mij gewoon heel wat beter was dan dat en dat ik oprecht blij ben dat de kat uit de dakgoot is gehaald.

    De kat is zich vast te pletter geschrokken maar is gered en daar ging het om.

    Groetjes Erna

  • Xandra B.

    Hoe krijgt een kat het voor elkaar om in een dakgooi te komen?

    Via een dakraam denk ik dan. Maar dan kan de kat daar ook weer naar binnen. (als het dak niet glad is natuurlijk)

    Ik ben benieuwd of je er nog achter komt van wie de kat is en hoe het dier in de dakgoot is gekomen.

  • Erna123

    Dorus zat ook eens vast in de dakgoot en hij kon onmogelijk tegen de steile dakpannen oplopen.

    Ik heb hem te pakken gekregen vanuit een dakkapel en dorus lukte het om een stukje op te springen waardoor ik hem net in zijn nekvel kon pakken.

    Hij kan op allerlei manieren daar te recht gekomen zijn maar ook dat dier kon waarschijnlijk wel omlaag maar omhoog lukte niet.

    In ieder geval is hij op zijn pootjes terecht gekomen .

  • <Elysa>

    Ja dat spreekwoord is er ook niet voor niks he, dat een kat altijd op zijn pootjes terecht komt.:D

  • karin R

    ws kun je vanaf nu vaker de brandweer bellen.

    mijn ervaring is dat als je eenmaal een kat uit zo'n situatie haalt je het kan blijven doen.

    wel lief: al die stoere mannen uitgerukt voor een katje:D daar smelt ik van.

  • <Elysa>

    Ja daar kun je wel eens gelijk in hebben want katten zijn echt heel anders, (ik wil niet zeggen dommer) dan honden want als een hond iets overkomt dan gebeurt hem dat geen tweede keer maar een kat kan wel ik weet niet hoe veel keer hetzelfde overkomen en dan nog leert ze er niet van…Want mijn kat glipt elke keer naar buiten als ze maar even de kans krijgt en gisteren toevallig dus weer, en toen was ik haar vergeten en opeens dacht ik, waar is Miep eigenlijk, en toen schoot het me te binnen dat ze nog buiten liep en dat is al meer gebeurt maar ze leert er dus niet van. Nu moet ik wel bij zeggen dat ze niet buiten gewend is en daar we ze nu liep wel achter in de tuin was met ommuurde muren maar ze kan, als ze dat wil, natuurlijk zo over de muur springen, maar dat doet ze gelukkig niet, misschien kan ze het niet eens, met haar dikke buik,:) maar als Karel buiten is moet ik hem in de gaten houden want die springt er wel overheen..

  • Erna123

    Och heden dan raak ik dadelijk nog bekend als de kattenvrouw bij de brandweer want je gezicht vergeten doen ze niet.

    Mijn broer is oa brandweer man en weet daardoor enigszins hoe deze mensen reageren en observeren.

    Ik bel als ik een dier in nood zie behalve als ik de nood zelf op kan lossen.

    Uit het dakraam hangen om mijn eigen kat uit de goot te halen vind ik geen probleem want hij reageert op mij waardoor ik hem eruit kon helpen maar anders had ik voor hem ook moeten bellen.

    Ik kijk maar niet meer omhoog dan denk ik………

    Groeten Erna