Wisten jullie dat..

  • <Elysa>

    Statistisch gezien, mensen banger zijn van spinnen dan om te sterven?

    Olifanten de enige dieren zijn die niet kunnen springen?

    Het orgasme van een varken 30 minuten kan duren?

    Alle pooldieren linkshandig zijn?

    Krokodillen hun tong niet kunnen uitsteken?

    Vlinders met hun voeten tasten?

    Een kakkerlak 9 dagen zonder zijn kop kan leven? Hij sterft alleen omdat hij niet kan eten.

    Mensen en dolfijnen de enige dieren zijn die seks hebben voor hun plezier?

    Het kwaken van een eend geen echo voortbrengt, en niemand weet waarom.

    Zeesterren geen hersens hebben?

    Muskieten tanden hebben?

    De Engelsen kolonisten in Australie een vreemd dier opmerkten dat extreem hoog en ver kon springen. Via lichaamstaal en gebaren trachten men de Aboriginals te vragen welk dier dit was. zij antwoordden; 'kan ghu ru en de Engelsen maakten er kangaroo van. Maar wat de Aboriginals antwoordden was, we begrijpen je niet, kan ghu ru.

    De stand van een paard als standbeeld de volgende betekenis hebben, 2 benen in de lucht betekent dat de ruiter gestorven is op het slagveld. Slechts 1 been in de lucht betekent dat de ruiter aan zijn verwondingen is gestorven. Alle 4 de benen op de grond betekent dat de ruiter een natuurlijke dood had.

  • Xandra B.

    Nee,dat wist ik niet allemaal.

    Maar zou het allemaal ook écht waar zijn? ;)

  • <Elysa>

    Nou 100% zeker ben ik daar niet van maar ik neem aan dat het niet allemaal zomaar verzinsels zijn…B)

  • P.erna

    Weet je datjes zijn altijd leuk en of het altijd persee waar is och das niet zo belangrijk.

  • Xandra B.

    Nouja,het is natuurlijk wel prettig als het wel waar is,anders komt er zoveel onzin in de roulatie. ;)

  • P.erna

    Daar heb je wel gelijk in maar heb ondertussen geleerd om wat op internet staat eerst flink wat vraagtekens bij te zetten voor ik het voor waar aan neem.

  • <Elysa>

    Ach dat is toch niet belangrijk of het wel of niet waar is? (dat zei je toch zelf?!) B)

  • Xandra B.

    Da`s een héle goede instelling!

    Maar het geldt ook voor boeken. (je ziet vaak dat auteurs andermans fouten kopiëren)

  • P.erna

    Het ligt eraan wat je voor informatie je zoekt Elysa of de waarheid belangrijk is. Bij de leuke weet je datjes vind ik het niet zo belangrijk maar zodra ik medische informatie op zoek verifieer ik het liever op verschillende wijze dan dat ik iets plomp verloren aan neem. Neem nu de informatie over de ruiters vind ik best grappig maar is niet belangrijk voor mij om te weten of het ook klopt. Als kunstenaar is het wel belangrijk maar voor mij niet. Zoek ik iets op over een medicijn wat ik moet gebruiken dan wil ik weten of het klopt. Zoals je weet word je ook soms door wetenschappers puur verzonnen “feiten” aangedragen dus leg ik mij er maar bij neer dat waarheid erg betrekkelijk kan zijn en soms niet echt iets om je druk om te maken. Laatst werd mij iets verteld als een waarheid en nog geen week later kom ik er achter dat het leugens waren. Ik werd nieteens boos meer. Gezond wantrouwen heb ik zeker tegenover de waarheid.

    Groetjes Erna

  • <Elysa>

    Ja dat begrijp ik ook wel dat als het echt belangrijke dingen zijn dat dan geen leugens mogen zijn maar ik bedoelde eigenlijk de gewone ditjes en datjes, zoals jij ook al zei, dat die niet belangrijk zijn of ze wel of niet de waarheid bevatten…