Liefde tot elke prijs?

  • Xandra B.

    http://www.dierenarts-in-beeld.nl/liefde-tot-elke-prijs

    Ik begrijp het standpunt van dierenartsen; zij willen dieren genezen.

    Maar door de ontwikkelingen wordt de diergeneeskunde wel steeds duurder.

    Wie bepaalt dan de grens?

    Straks is het bezit van een dier alleen nog maar weggelegd voor mensen met een dikke portemonnee.

    Is dat rechtvaardig?

    Ik vind het te ver gaan!

    Een dier is en blijft een dier en mag naar mijn mening niet gelijk gesteld worden met mensen.

    In de diergeneeskunde gaat het wel die kant op.

    Mensen gebruiken dieren voor voeding,kleding,onderzoek,educatie en vermaak (w.o. het huisdier),

    is het dan zo erg om er een financiële grens aan te verbinden?

    Het hoeft helemaal niet te betekenen dat hierdoor het welzijn van een dier er onder gaat lijden,

    want immers lijdt een dier niet meer als het leven ervan beïndigd wordt.

    Hoe denk jij hier over?

  • <Elysa>

    Een 45 minuten durende video duurt me te lang dus daar heb ik niet naar gekeken 8-) maar wat bedoel jij nou eigenlijk? :S

    Bedoel jij dat mensen met weinig geld toch geholpen moeten worden met hun (huis)dier of juist niet? Of moeten die dieren maar een spuitje krijgen als de mensen niet kunnen betalen? :X Dat bedoel jij toch zeker niet!?

  • Xandra B.

    Ik vind dat de eigenaar van een dier zelf moet bepalen waar z`n financiële grens ligt en niet de dierenarts,dierenbescherming of wie dan ook.

    Ik vind het namelijk krankzinnig om een dier koste wat het kost te behandelen.

    Snap je het nu?

  • <Elysa>

    Ja dat snap ik maar als je geen geld hebt moet je geen dieren nemen…

    Want het kan niet zo zijn dat je van de ene dag op de andere geen geld meer hebt want ik heb bijvoorbeeld altijd een ouwe kous waar geld in zit voor me dieren in tijden van nood en dat zou iedereen moeten doen die van dieren houdt!

    En dan zal jij wel zeggen dat je dat geld dan wel ergens anders voor kunt gebruiken maar dat is de bedoeling niet van een spaarpot voor je dieren…

  • Xandra B.

    Ik heb ook zo`n spaarpotje,hoor.

    Maar waar het mij om gaat,is tot hoever we gaan.

    Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf zou moeten mogen blijven uitmaken,ongeacht of er geld is of niet.

    Veel mensen vinden dat je koste wat het kost je huisdier altijd moet laten behandelen. (zelfs als je daardoor in de schulden komt)

    Ik ben het daar niet mee eens.

    Een huisdier heb je voor jezelf,dat heb je zelf ook bepaald. Dan zou je dus ook zelf een financiële grens moeten mogen blijven bepalen.

    Ik heb b.v. geen honderden euro`s over voor het behandelen van een ziek konijn.

    Waarom wordt daar zo moeilijk over gedaan,terwijl we ook jong gezonde dieren eten?

  • <Elysa>

    Nou ik ga dus weer wel erg ver om een hond of een kat van me te laten helpen, ook al kost het me handen met geld, tenzij het dier er onder lijdt en er geen hoop is dat hij/zij beter wordt want dan laat ik het meteen inslapen..

  • Xandra B.

    Dat vind ik prima,maar vind je ook niet dat iedereen dat zelf moet beslissen?

  • <Elysa>

    Ja natuurlijk moet iedereen dit zelf beslissen maar als je van je dier houdt dan kijk je naar wat voor het dier het beste is en niet zo lang mogelijk rekken omdat je geen afstand wilt doen van je dier..

  • plutoos

    Zal je vertellen,we hebben nu een ziek katertje van dertien jaar .

    Hij heeft midden oorontsteking,en vandaag gaan we voor de derde keer naar de dierenarts.

    Het gaat nu gelukkig wel beter,maar we zijn nu al meer als 150 euro kwijt.Het is het dubbel en dwars waard.

    Het is zo,n ontzettend lief diertje,zou er echt m,n laatste cent voor uitgeven.

    Maar moet wel zeggen als er geen hoop op genezing is dat we dat het diertje niet aan willen doen.

    Hij moet echt wel lol in het leven hebben.

    Groet Toos

  • <Elysa>

    Juist ja, dat bedoel ik, zolang je kat nog lol in zijn leven heeft moet je er alles aan doen om hem te helpen..