Liefde tot elke prijs?

  • Xandra B.

    En ik vind dat het woord moet MAG moet zijn.

    Hoe lief ik mijn Eros ook vind,ik ga niet veel geld meer aan hem uitgeven. Hij is bijna 12,blind en onzeker.

    Het houdt een keer op.

  • <Elysa>

    Als hij bijna 12 en blind en onzeker is dan is het ook een ander verhaal, dan denk ik dat hij geen lol meer in zijn leven hebt, dan houdt het ook op maar of hij wel of niet lol in zijn leven heeft dat kun jij zelf het beste bepalen….

  • plutoos

    Vind ik moeilijk,jij kent je eigen dier het beste.

    Dus kan je ook beoordelen of hij nog plezier heeft.

    Is dat niet meer vind ik de keus niet moeilijk.

    Groet Toos

  • Xandra B.

    Eros heeft nog heel veel plezier en bruist van de energie.

    Hij geniet ontzettend van zijn eten! (rauw vers) Kroelt graag en aporteren vind hij geweldig.

    Hij is meestal zo enthousiast,dat hij te hard gaat en overal tegenaan botst.

    En dan is hij de kluts kwijt en lijkt teleurgesteld.

    Wat ouderdomskwaaltjes als het missen van wat tanden en een klein gezwelletje is op zich niet zo erg,

    maar dat blind zijn en nog zoveel energie hebben,daar heb ik wel moeite mee.

    Dus tja,als er nóg een probleem bij komt,dan hoeft het voor mij niet meer. Ook omdat ik geen honderden euro`s meer wil besteden aan zo`n oud dier.

    Menig dierenarts zal het hier niet mee eens zijn. Een veearts zal er wat makkelijker over denken.

  • plutoos

    Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.Heb zelf ook een hondje gehad dat blind geworden was door suikerziekte.

    Na drie en een half jaar spuiten met caninsuline was het echt genoeg. Dat blind zijn was geen probleem.

    Maar ze stopte met eten en dan mag je niet spuiten.Dus gaf ze zelf aan dat het genoeg was.

    Maar wat heb ik dat diertje gemist,nu eigenlijk nog steeds.

    Zo erg dat ik geen hond meer durf te nemen.

    Groet Toos

  • Xandra B.

    Natuurlijk mis je dat dier!

    Een vervanger bestaat niet,wel een nieuw individueel dier waar je weer veel plezier van kunt hebben.

    En tja,dieren overleven ons meestal niet. Maar dat is toch geen reden om er niet (meer) aan te beginnen?

    Denk aan de goede tijd die je met het dier hebt gehad en dat het dier het ook goed bij jou heeft gehad.

    Er is vast een leuke herplaatser in een asiel of fokker die graag bij jou wil wonen en waar jij een hoop plezier van kunt krijgen!

    Eros is ook een herplaatser. Hij komt bij een fokker vandaan die hem vanwege de erfelijke oogafwijking P.R.A. niet kon inzetten voor de fokkerij. Zij heeft hem laten castreren,waarna ik hem heb opgehaald.

  • plutoos

    Xandra je hebt volkomen gelijk.Maar er zijn nog meer redenen

    om er niet meer aan te beginnen.Als eeste een chronisch zieke man.

    Dan hebben we drie katten allemaal op leeftijd 17-14 -10 jaar.

    En daarbij pas ik nog twee dagen in de week op de kleinkinderen.

    Dus handjes vol.En ben ook niet meer piep.

    Groet Toos

  • <Elysa>

    ik ben het hier ook niet mee eens dus want jij geeft zelf aan dat hij nog plezier heeft in zijn leven, dus als er dan nog een kwaaltje bij komt dan hoeft het voor jou niet meer omdat je er geen geld meer aan uit wilt geven. Alleen als het beessie zelf er geen plezier meer in heeft, dan is het tijd om hem in te laten slapen en niet eerder! Maar ja, zoals ik al eerder zei, dat moet ieder voor zich zelf weten…

  • <Elysa>

    Groot gelijk heb je dat je er niet meer aan begint..

  • Xandra B.

    Soms zijn de omstandigheden zo dat inslapen voor het dier het beste is.

    Zelfs als het nog plezier heeft.

    Een huisdier heb je voor jezelf. Je beslist dus ook zelf wanneer het genoeg is!