Begrijp de taal van uw kat.

  • <Elysa>

    Baldadige kat.

    De kat rent heen en weer, springt op het meubilair en maakt rare sprongen. De staart steekt omhoog en is dik. Hij is aan het ravotten.

    Omgang,

    De kat laten uitrennen en hopen dat het meubilair heel blijft.

    Gestreste kat.

    De kat is gestrest en helemaal niet helemaal op z'n gemak. Hij heeft een lage zit en is door de poten gezakt. De staart zit om het lichaam gevouwen. Katten in het asiel zitten vaak zo. Katten kunnen deze houding ook aannemen als ze zich niet lekker voelen.

    Omgang,

    Houd de kat goed in de gaten. Als zijn gedrag niet veranderd, ga dan naar de dierenarts.

    Geergerde kat.

    De kat concentreert zich al een tijdje op iets (een prooi of andere kat). Het puntje van zijn staart beweegt snel heen en weer. Hij maakt een kort klagerig geluid.

    Omgang,

    De kat met rust laten en laten kalmeren.

    Geinteresseerde kat,

    De kat is erg geinteresseerd. Hij begroet je, maar voelt zich enigszins onzeker. Zijn staart staat recht omhoog, met het puntje gebogen.

    Omgang,

    Groet de kat terug en aai hem.

  • Xandra B.

    Die eerste! (:P)

    Je kunt ook je huis van te voren kat-proof maken en gewoon tweedehands meubeltjes nemen,hahahahaha!

  • <Elysa>

    Ja dat kan ook maar het gaat er om dat je je kat moet laten uitrennen.. :P

  • Xandra B.

    Net als kinderen. ;)

  • <Elysa>

    Oh dat zal wel dat weet ik dus niet want ik heb geen kinderen en jij volgens mij toch ook niet? 8-)

    Maar je kunt kinderen ook waarschuwen i.p.v. laten uit rennen..:D

  • Xandra B.

    Nee,ik heb geen kinderen,maar ik begrijp wel hun belevingswereld.

    Als kind bruis je van de energie. En die moeten ze dus af en toe kwijt. (ze moeten al zo lang stil zitten op school)

  • <Elysa>

    Dat kan dan wel zo zijn maar ik heb niks met kinderen en dit is een dierenprikbord en geen kinderprikbord dus dame, hou het nou maar bij de dieren, daar was jij trouwens altijd zo'n voorstander van om er hier geen O.T. van te maken…X(

  • Xandra B.

    Ach,het loopt hier toch al geen storm. ;)

  • <Elysa>

    Nee, daar heb je gelijk… Af en toe denk ik er ook wel eens over om de pijp maar aan Maarten de kat te geven…(:D