Mijn hond en zijn oren

  • rietjes

    Hoi allemaal,

    Ik kom hier eigenlijk nooit maar misschien dat iemand hier weet wat ik met de oren van mijn hond aan moet of wat het is.

    Mijn hond heeft al een half jaar pijn aan zijn oren.Hij word nu voor de derde keer behandelt voor oorontsteking.Ze kunnen het niet goed zien omdat hij niet echt wil meewerken in de praktijk.Thuis gaat het zalven prima maar nu hebben we ontdenkt dat en bij de ingang van zijn gehoorgang drie rode bultjes zitten.Heeft iemand enig idee of dat de ontsteking of dat het iets anders kan zijn.

    We gaan zoiezo weer terug naar de dierenarst maar ik word altijd zo zenuwachtig van dit soort dingen vooral als het maar niet over gaat.

    Ik hoor het graag!!

  • vlinder

    wrm geeft je dierenarts de hond dan geen roesje,zodat ze het beter kunnen bekijken?

    die rode bultjes kan van alles betekenen…irritatie,onsteking,gezwelletjes.

    groetjes cindy

  • .

    Oorontsteking wordt vaak veroorzaakt door voeding, geloof het of niet;), en door de hondsdolheidinenting! wanneer en is hij ingeënt?

  • .

    Oh ja, je kan dat laten behandelen bij een dierenhomeopaat, echt hele goede resultaten gezien.

  • Dirk

    En oor/schurftmijt.

    Mijten graven `gangetjes` in de huid van het oor,waarin het oorsmeer met bacteriën zich nesteld. En als de hond ook nog een hangende oren heeft,dan ventileren de oren niet voldoende waardoor het lekker kan gaan broeien.

    Daarom is het zo verschrikkelijk belangrijk om de oren van je hond te verzorgen. (vooral bij hangende oren)

    Als dit niet gedaan wordt,dan kan er een chronische oorontsteking ontstaan die niet meer alleen met antibiotica behandeld kan worden.

    Een operatie waarbij het gehoorkanaal blootgelegd wordt is dan in uiterste gevallen nog de enige mogelijkheid.

  • Alexandra

    Ondanks dat mijn honden ook vers voer krijgen heb ik er hier ook eentje met een

    chronisch oorprobleem, ze kreeg van de dierenarts steeds Surolan voor de onstekingen, maar dit hielp niet goed want de onsteking wilde niet uit haar oor, de dierenarts heeft toen een ander middel meegegeven …. Aurizon, en dit werkt!

    Veel dierenartsen blijven hetzelfde middel tegen ooronsteking geven, maar sommige honden zijn recistent voor sommige medicatie!

    Alexandra

  • .

    Is je hond ingeënt tegen hondsdolheid? daar komen oorontstekingen ook nog wel eens vandaan nl.

  • Alexandra

    Nee ze zijn niet tegen hondsdolheid ingeënt, maar volgens de dierenarts gaat het bij haar om een bacteriële infectie die dieper zit en daardoor moeilijk te bestijden is met zalf, ze heeft de laatste keer een infectie gehad omdat ze er koorts van had!

    Het gaat nu redelijk met haar oor, de felle rode kleur is weg en er komt geen troep meer uit!

    Alexandra

  • Alexandra

    Kijk hier even op, hier staat een heel interesant stuk over oorproblemen!

    www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=204 - 33k

    Alexandra

  • .

    Gelukkig maar dat het nu wat beterd, oorpijn is echt heel naar:?