Waarom nemen mensen een slang als huisdier?

  • Alexandra

    Omdat er hier een aantal mensen slangen als huisdier hebben en ik niet begrijp waarom je een koud aanvoelend reptiel boven een veel gezelliger dier als een hond of een kat neemt wil ik hier graag van deze mensen horen wat er nu eigenlijk zo leuk aan is!

    Ik vraag mij ook af of je eigenlijk een band kunt krijgen met dit soort dieren en of het voor een slang wel zo prettig is om de rest van zijn leven in een terrarium te liggen!

    En de belangrijkste vraag is het voederen van deze dieren, kan je hier ooit aan wennen om slangen levende dieren te voeren, als je van dieren houdt en deze wil je geen pijn doen, hoe kan je dan het opbrengen om b.v. knaagdieren levend aan slangen te geven?

    Alexandra

  • Lana

    Alexandra, dit onderwerp is al meerdere keren aan de orde geweest. Ik heb dit ook al eens gevraagd maar je krijgt slangenliefhebbers echt niet zover dat ze je een bevredigend antwoord geven. .

  • .

    Ik heb ze niet maar ik vind ze ontzettend mooi en fascinerend, ik zou ze dus wel willen maar dan moet ik eerst gaan scheiden en dat doe ik voorlopig toch maar ff niet.

    Wat jij je afvraagt met slangen heb ik met vissen in een aquarium, die doen me nu echt helemaal niks, kan ze hooguit mooi vinden soms, vissen in de zee daarintegen vind ik wel heel erg fascinerend, haaien en walvissen bv, maar ook octopussen

  • .

    Kan je die überhaupt wel geven aan mensen die het verschrikkelijk zielig vinden voor muizen enz?

  • Alexandra

    karin G schreef:

    >

    > Kan je die überhaupt wel geven aan mensen die het

    > verschrikkelijk zielig vinden voor muizen enz?

    Je kunt het proberen Karin, maar ik wil deze mensen proberen te begrijpen, ik zal zelf nooit slangen nemen, alleen al om het voederen!

    Maar zo zal je bij ons ook geen goudvis in een kom zien staan of een vogel in een kleine kooi!

    Alexandra

  • Helena1970

    Ik denk dat mensen wel een band kunnen krijgen met een slang,maar of dit ook anderOM kan weet ik niet:?

    Tsja,ik denk ook dat slange gevoerd moeten worden…levend aas zou wel de meest natuurlijke manier zijn denk ik.Er worden toch ook kippen,koeien en andere dieren als consumptie geslacht?Geloof mij,dat gaat er veel ondiervriendelijker aan toe.

    Persoonlijk denk ik dat het wel van belang is dat die diertjes een goed leven hebben gehad vóórdat ze in een slangenbek komen en hun leven daar eindigt.

    Maar een ander mag daar natuurlijk best anders over denken.

    Ik zou graag eens willen zien in het echt HOE dat in zijn werk gaat…maar ik denk niet dat die wens ooit in vervulling gaan zal….

  • azalaia

    Het antwoord op je topic zou kunnen zijn: om er naar te kijken zoals anderen een zee of zoetwater aquarium hebben of een kamervollière met 20 parkieten…

    Ik heb geen slangen, geen vogels en geen vissen, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat het mooi is om te zien en een slang(en) zijn mooi om te zien.

    Ik vind elk dier mooi om te zien zelfs een kakkerlak vind ik mooi ongeacht hoe anderen daar over denken.

    Een kakkerlak is een prachtige sterke tor met een mooi glanzend schild en haken aan de poten om niet te vallen…nou, mooi toch?

    Kunnen mensen niet maken, wel KAPOT maken….

    azalaia

  • azalaia

    Ga Xandra B. een bezoekje brengen, zij voert levend en Jeannette dood geloof ik…

    azalaia

  • .

    prachtige beestjwes die kakkerlakken, behalve als je ze in huis hebt en ik had ze valk na de bevalling van de jongste, ik had meteen geen zog meer:?

  • edith

    Smaken verschillen nou eenmaal.

    Persoonlijk geef ik niks om slangen etc, als huisdier. Ik vind ze wel prachtig om te zien als ik naar Artis ga.

    En levend voeren zou ik niet kunnen, maar ik heb er geen problemen mee als iemand dat doet.

    Verdraagzaamheid moeten heel veel mensen leren………

    Edith