Ik vond slangen 3x niets, redde ook altijd de voederdiertjes en wenste de slangen het aller-aller ergste toe, wat een stomme dieren waren dat, en dan die arme voederdiertjes, weet ik hoeveel ratten ik mee naar huis nam die in de slangenmaag zouden belanden, oke ik wist wel dat ik raar bezig was, want zou die rat niet in de maag gaan, dan zou de volgende er wel in gaan, maar ik deed voor mijn gevoel iets goeds:D had wel een beetje een reddersgevoel.
Tot ik een jaar of 3 a 4 in aanraking kwam met een slangenhouder via dit prikbord , ik vond het nog steeds niets, en het voeren hoefde ik al helemaal niet te zien, maar……..niets verandelijker dan een mens, ik begon ze toch heel bijzonder te vinden, maar vooral heel rustgevend en fascinerend.
Toch eens naar het (levend) voeren gekeken, nou wat een illusie dat het allemaal zo erg was het stelde niets voor, mits je het goed doet.
Een muis kan niet het niet eens beseffen zo snel gaat het, slangen zijn daar heel handig in.
Zelfs op een meeting van dit prikbord ( al weer jaren geleden ) keken KarinG en Azalaia ook, en die vonden het ook niet zielig en Azalaia durfde zelfs de gele rattenslang die ik een monster vond beet te houden.
En ik, ik begon slangen steeds intressanter te vinden.
En toen liep ik op een reptielenbeurs met een vriendin die daar wat spullen moest kopen, en daar zat hij Bono, de kettingslang zoals hij in de volksmond genoemd word, en die ik zo mooi vond in Blijdorp………wat zeg ik hij was véééééééél mooier dan de slang in Blijdorp.
En ik heb hem gekocht, aan de ene kant heel impulsief en toch goed over nagedacht want ik wist de consequenties van het voeren, en ik wilde absoluut niet mee doen aan de diepvriesmuizen/gerbils/konijnen en ratten die daar massaal in grote vriezers lagen, en daar ook massaal (levend) in gepletterd worden.
Dus kocht ik gelijk 1 man en 2 vrouwmuizen, en een stel ingevroren babymuizen, want mijn kleine babyslang moest immers eten.
Ik was dan ook van plan niet levend te voeren, maar met slangen kan je geen plannen hebben, een slang eet wat hij wil eten, zo gaat het in de natuur ook.
Bono at gelukkig wel dood voer, maar toen kregen mijn muizen nestjes ( voor de slang) ja en toen, ga je die levend geven, ga je die (levend) invriezen of maak je ze zelf dood, iets wat trouwens verboden is.
Een vriendin van mij, vroor de muizen levend in, dat vond ik barbaars, ik vind het te lang duren, de diertjes leefden na een paar minuten nog, dus die optie wilde ik niet.
Bono mijn slang was te jong om goed te wurgen, dus levend was ook geen optie, dus voerde ik dood, iets wat wel niet mag, maar wat ik humaner vind.
Dus sorry mensen jullie willen het weten, ik gooi de baby,s met een harde gooi op de stenen vloer en ze zijn gelijk dood, en dan pas vroor ik ze in.
Inmiddels eet Bono levend, en volwassen muizen, ik voer hem niet te veel, want een slang zonder echte honger wurgt veel minder fel dan een slang met echte honger.
Ik wil zelf geen volwassen muizen dood maken, mijn muizen staan hier gewoon in de computerkamer, en ondanks dat ik ze niet knuffel en beetpak ( want ik wil geen band met ze) verzorg ik ze met liefde, maar ze doodmaken kan ik niet
Dus geef ik ze goed aan de slang, aan de staart, kop naar beneden, zo pak ik altijd de muizen op met verschonen zodat ze dit gewend zijn, en Bono gaat in de houding, hapt in de muis zijn kop, en draait zich razendsnel met zijn gespierde lijf om de muis heen, en het dier is dood, een kwestie van nog geen seconde.
Ik ben gewoon een vrouw die slangen mooi vind, ik heb er twee en daar hou ik het bij, het terrarium is net zoals een aquarium een sieraad in je kamer, een slang kan je niet knuffelen maar ik durf te zeggen dat ik zeker met Bono een band heb, ik ken zijn gedrag en daar speel ik op in.
Het is bijzonder om het gedrag van zo,n bijzonder dier te leren kennen.
En net zoals mijn andere dieren, mijn paard en mijn hond gaan de slangen nooit weg, al staan mijn slangen in een veel lagere rangorde dan mijn andere dieren
Ik zal morgen eens wat pics van mijn terrarium maken, dan zal je zien dat ik een groot terraria heb!!
Hier Bono toen ik hem net had hij was net 30 cm lang
En Bono nu ruim 1.50M en hollands glorie, en daar ben ik trots op, want dit was wel mijn eerste slang!!!