huisdieren

  • Tim

    Waarom nemen mensen een huisdier?

  • Math

    Om uiteenlopende redenen Tim.

    De een om te vertroetelen.

    De ander om mee op te kunnen trekken.

    Weer een ander omdat hij of zij anders de deur niet uitkomt.

    Om iets te verzorgen te hebben.

    Om zich nuttig te voelen.

    Om liefde aan te kunnen geven.

    Om vertrouwen te kunnen krijgen of te geven.

    Als plaatsvervanger voor kindjes die maar niet willen kunnen of mogen komen.

    Omdat zij het leuk vinden zo beest in huis te hebben.

    Om iets te doen te hebben

    Om aandacht te krijgen.

    Ik kan je nog een waslijst opnoemen wet redenen. Je kunt ze ongetwijfeld ook wel bedenken daarom snap ik je vraag niet.

    Groeten

    Math

  • saskia m

    math ik begrijp de reden niet om aandacht te krijgen,welk mens neemt nu een dier in huis om aandacht te krijgen?

    saskia

  • martine

    Ik heb het idee zo langzamerhand dat er een stel kleine kinderen op de site zit te spelen of dat dezelfde persoon onder een andere naam steeds van die stupide vragen stelt.

    Mag je een huisdier zomaar dumpen?

    Waarom nemen mensen huisdieren?

    Wat betekenen huisdieren voor mensen?

    Kan degene die deze vraag gesteld heeft zelf niet nadenken ofzo?

    Waarom leren mensen schrijven…Tim?

    martine

  • martine

    Ik snap dat wel. Als je alleen woont is een huisdier een vorm van gezelschap, waar je aandacht aan geeft en met een beetje mazzel krijg je dat ook weer terug.

  • corine

    daar ben ik het ook mee eens, je kunt best meningen vragen aan anderen maar volgens mij is dit ook een en dezelfde persoon, het maakt mij niet verder uit hoor maar ik kan je mening heel goed snappen hoor martine, je kunt ook op het internet zoeken naar informatie

    groetjes corine

  • saskia m

    op zo,n manier kwartje was bij mij nog even niet gevallen.

    saskia

  • Channah

    Hallo Math,

    Nog een aanvulling: omdat andere mensen dieren dumpen als de lol eraf is. En omdat je het zielig vindt als een dier daardoor in een asiel belandt of (erger) aan het zwerven raakt.

    Groeten van Channah

  • Channah

    Nou Martine, niet zo negatief over die alleenstaanden, hoor!

    Ik denk dat de meeste alleenstaanden er een groter sociaal netwerk op na houden, dan de mensen die, op welke manier dan ook, samenwonen! Daar hebben ze echt geen huisdier als substituut voor nodig!

    Het moet maar eens afgelopen zijn met dat zielige etiket, dat mensen die alleen wonen, ongevraagd opgeplakt krijgen!

    Overigens is dat geen kritiek op jou. Ik lees jouw berichten al langer, en weet dat jij genuanceerder denkt, dan dit dit bericht misschien overkomt.

    Groeten van Channah

  • martine

    Gelukkig, want zo bedoelde ik het inderdaad niet. Ik bedoel het meer in huiselijke sfeer. Hoop dat ik het nu goed zeg hihihi. Maar als iemand alleen woont zou ik me dus heel goed voor kunnen stellen dat je door het delen van je huis met een huisdier een vorm van gezelschap (aandacht) krijgt. Ook al heb je heel veel sociale contacten, ik weet in ieder geval van mezelf dat ik mijn pony toendertijd 300 x meer vertelde dan welke vriend of vriendin ook. Ook al woonde die niet bij mij in huis. Zo beter? ;-))))) By the way….welcome back

    martine

    tssssssss het maakt ook eigenlijk niet uit, van beesten heb je hoe dan ook gezelschap, alleenwonend of niet.