hond verven

  • Pauline1

    Ik zag gisteren iets vreselijks zieligs op tv. Een wit poedeltje werd door een trimsalon roze gekleurd. Het baasje was zo blij, oooh wat was tie mooi!!! Nou sorry hoor, maaar hier heb ik geen begrip voor. Stelletje verwende verveelde trutten dat het zijn. Het poedeltje liep vervolgens op straat, werd door mens en dier nagestaard. Wat doe je zo'n beestje aan? Laat hem hond zijn en maak er geen barbiepop van.

  • martine

    Ik moet er als ik eerlijk ben wel een beetje om lachen. Ik heb zelf heel lang mijn haar geverfd met henna, en heb voor de lol weleens overwogen om een pluk van het haar van mijn hond te verven…..niet gedaan trouwens. Soms bedenk je gewoon van die gekke dingen. Oke, het is niet hond-eigen, maar ik vind het ook niet vallen onder de categorie mishandeling. Ik vind dat je beter zo'n stunt uit kan halen met je hond, of een gekke coupe of zo, dan dat je het beest uit liefde vreselijk overvoerd en hij daar last van krijgt. Ik denk dat het ook een beetje mens eigen is om een hond soms ietwat als mens te behandelen. Als wij praten over onze huisdieren menen we ook altijd te weten wat ze denken, maar eigenlijk gaan we van onszelf uit. Tja, ik zou mijn hond echt niet snel roze laten verven, maar ik kan de humor hier nog wel van inzien…

    martine

  • Gandr

    Nou Pauline, het is nog erger… Sommige mensen kleeden hun honden aan alsof het mensen zijn, lakken de nageltjes en ga maar door. Is toch niet normaal meer! Neem dan een pop uit de winkel als je zo graag sollen wilt, of een pluche hond!

    In Amerika is het begonnen voor zover ik weet en hier in Nederland wordt er nu ook meer en meer naar gevraagt. Het is inderdaad zoals jij al zegt: “Wat doe je zo'n dier aan?” Echt zeer geestesziek die bazen van dieren die dat doen.

    Groetjes,

    Gandr & beestjes

  • konni

    Hoi Hoi

    Ik kan er vreselijk om lachen.

    Liever een roze poedel dan een beestje dat geen liefde aandacht of genoeg eten krijgt.Ik denk dat de mensen die deze roze poedel zien lopen,eerder denken dat het bazinnetje drie steekjes los heeft,dan dat ze de hond uitlachen.

    Ik denk erover om mijn rottweiller groen te laten verven hahahaha(zie je het voor je)

    Nee joh,zou ik dus nooit doen,maar vind het dus ook niet onder dierenmishandeling vallen.Eerder onder de afdeling“get a life”voor het bazinnetje.

    groetjes konni

  • Gisela

    Gisteren zag ik op VT4 (Belgisch) het programma Zoo, over apen in een opvangcentrum. Men ging net een chimpansee ophalen bij het Koninklijk Paleis van Brunei. Het diertje werd elke dag in meisjeskleren gestoken en had een kleerkast waar kinderen alleen maar van kunnen dromen. Het was eigenlijk zeer pijnlijk om te zien: roze jurkjes en hoedjes, zelfs zwempakjes (!?). Gelukkig hadden diegenen van het opvangtehuis de tegenwoordigheid van geest om de inhoud van de kledingkast te schenken aan de kinderen van Kenia, waar de chimp oorspronkelijk vandaan kwam.

    Ik werd er echt ongemakkelijk van.

    Gisela

  • Gandr

    He, Konni, wordt moeilijk verven hoor van zwart naar groen… Nee joh, doe het dan als volgt, eerst bleek je hem blanco, en dan maak je hem groen. Zou ik wel die mooie afscheiding van de pootjes en wenkbrauwen even accentueren… Maar die dan een leuk kleurtje neon geel of zo!

    (Voor iedereen… Ik maak nu een geintje, ik vind het daadwerkelijk uitvoeren niet normaal, maar voor de gein kan ik er wel af en toe eens een lolletje om trappen, woordelijk dan he…)

    Groetjes,

    Gandr & beestjes

  • corine

    ik vind dat je een hond ook niet moet gaan verfen, het hoort niet, ik ken ook iemand die dat wou gaan doen, ze had een schotse terrier als pup gekocht en dacht dat hij zwart zou worden zelf hadden ze al een westhighland terrier, dus je snapt het al… toen hij eenmaal groeide kwam de ware kleur eruit, gestroomlijnd, dus zwart met wat wit en een beetje bruin, ze wou hem dus zwart verfen heeft ze ook gedaan de verf bleef niet zitten, maar ik vind dat zoiets echt niet kan je moet een hond laten zo als hij is, wat een mens met zijn haar doet moet hij zelf weten zelf heb ik het ook geverfd gehad maar een hond kan niet over zichzelf beslissen

    groetjes corine

  • martine

    En dan zo'n leuk patroontje erin scheren zoals je weleens bij die negerkindjes ziet hahaha. Rendieroren erop en belachelijk is je hond hahaaaaa. ;-))))))

    martine

  • saskia m

    ik vindt dat je een dier niet hoort te verven als je een kind heb en de kleur van zijn haar staat je niet aan verf je het toch ook niet alhoewel je hebt er altijd idioten tussen zitten.

    saskia

  • Lara

    Kijk, voor dit soort experimenten zijn de diverse foto-bewerkingsprogramma's uitgevonden.

    Elke week een nieuwe coupe en geen hond die zich er aan stoort ;>