kerst

• Jennifer)

Mensen die echt helemaal geen dierlijke producten eten (melk, kaas enz)

en gebruiken (leer en zo) zijn veganisten, geen vegetariërs.

Anderen kunnen dat misschien overdreven vinden, maar goed, ik respecteer

het wel. Eigenlijk kan ik me wel een beetje in hun standpunt vinden :

melk is voor kalfjes gemaakt, niet voor mensen bv.

Ik ben geen veganist, maar denk er toch wel over na om geen melk

en melkproducten meer te gaan gebruiken.

Want inderdaad, melk is voor kalfjes, het is niet voor ons mensen gemaakt dus

schijnbaar hebben we het ook niet nodig. Eigenlijk wel vreemd als je er over na denkt, dat wij de enige wezens zijn die ons hele leven melk drinken..

Terwijl je normaal alleen als baby melk drinkt :-)

En wat make-up betreft..je kan er ook leuk uitzien met diervriendelijke

make-up, bv van de body-shop..Ach meiden en heren, er zijn zoveel dingen waarvoor dieren gebruikt worden om te testen zoals balpennen en koffiezetapparaten..dan zouden we onszelf beter op kunnen sluiten en niets meer doen en eten..dus doe wat je kan, diervriendelijke producten kopen lijkt mij een kleine moeite..toch? Groetjes Jennifer

• Joland@

Nou, nou, wat zijn jullie allemaal heetgebakerd over het wel of niet vegetarisch zijn. Nou Pascale, ik had bijna het antwoord gegeven dat je je er maar fijn in mag verslikken, maar dat neem ik terug. Dat vegetarische………dat is maar en suggestie………..Ik heb nooit gezegd dat het MOET. Misschien ben je wel diervriendelijk, maar mensvriendelijk zeker niet…………..Prettige feestdagen overigens……….

• Lara

Voor iedereen:

Gelukkig en gezellig kerstfeest allemaal!

Ralf en Lara.

Natuurlijk ook namens mijn beestjes: Tambo, Mandy en Dandy

en zijn beestjes: Newton en Nelson

en mijn hartediefjes (mijn moeders beestjes, helaas): Fesco, Moene, Xena, Isis, Kala, Macha en Sunny

en om het compleet te maken de beestjes van de ouders van Ralf: Princes, Zwerver en de vissen.

• Elsa

Ook namens Steffy, Bono, Elsa en Killian een goed en gezond nieuw jaar toegewenst, voor de baasjes en de dieren natuurlijk !

Ik hoop ook voor alle beestjes dat er niet te veel vuurwerk zal zijn dit jaar !

Kerstknuffels voor alle beestjes en groetjes voor jullie allemaal,

Elsa

• pascale

Dan ken je mij duidelijk niet Jolanda, want ik ben echt wel mensvriendelijk hoor, dan heb ik jou bericht verkeerd opgepakt, en jij het mijne kan gebeuren toch?

groetjes Pascale

Fijne kerst