gijs was 24 uur weg.

  • saskia m

    gijs was eergisteren zo bang dat hij zich zo goed had verstopt dat ik hem niet meer kon vinden,we hebben gisteren alles afgezocht maar tervergeefs,vanmorgenschoot me een plekje in gedachten en ja hoor hij zat daar angstig voor zich uit te kijken,ik heb er een beetje voer bij gelegd maar zodra ik mijn hand vlak bij hem had ging die ergens anders heen hij zit nu in de woonkamer bij de kerstboom verscholen.

    chiel is heel anders die durft zich al te laten zien en kwam gisteren zelfs even op bed kijken hoe het daar was maar na een tijdje besloot hij toch weer terug de kast in te gaan want daar was het veilig.

    ik hoop dat ze zich snel een beetje vertrouwd voelen het is ook niet niks om zeven jaar met zijn tweeen bij het zelfde gezin te hebben gewoond en daan na een huis vol dieren te gaan alles is vreemd.

    de vier poesen hadden de eerste dag er geen benul van dat er twee nieuw bewoners bij waren of ze deden netalsof.

    saskia

  • Saskia

    Hoi naamgenote,

    Gelukkig is hij weer terug, dat kan heel vervelend zijn.

    Ik heb zelf ook 2 katertjes op die manier verloren.

    Van de een op de andere dag waren ze spoorloos verdwenen.

    Niet op dezelfde dag natuurlijk !

    Maar als ze krols worden in het voorjaar dan kunnen ze er wel eens op uit trekken en of je ze dan nog terug ziet is maar de vraag.

    Groetjes Saskia.

  • saskia m

    een poes wordt krols een kater niet die gaat opzoek na een krolse poes.

    en ik wist zeker dat hij binnen moest zitten,en gelukkig had ik gelijk,trouwens gijs is gecastereerd dus na de dames gaat hij niet meer na op zoek,hij is gewoon angstig .

    saskia

  • Saskia

    Ik heb trouwens zelf 12 katten gehad.

    Die heb ik via een erving gekregen, maar inmiddels is er daar nog maar 1 van over.

    Zoals ik verteld had zijn er 2 weg gelopen. Er zijn er 3 overgereden door een auto, toen we nog aan een drukke snelweg woonden en de rest zijn naar vrienden en kennisen gegaan, omdat het echt leuke en gezellige beestjes zijn.

    Ik kreeg eer-gister nog een kerst kaart van een langharige rode kater Sven, die nu met zijn baasjes aan tafel mee eet. Leuk he?

    Nou groetjes,

    Saskia.

  • saskia m

    mijn katten komen niet buiten omdat ik ze niet buiten wil hebben omdat er grote auto,s rijden niet gemaakt zijn op hun tere lichaampjes en vooral naast een snelweg laat je je katten niet buiten lopen maar zou wel aan mij liggen.

    saskia

  • Saskia

    Ik kan me voorstellen dat een kater voor veel problemen kan zorgen in huis.

    Maar bij ons liepen ze gewoon buiten, we hadden een heel poezen-paleis gebouwd voor ze, met kussentjes, voerbakken, krabpaal, kattenbak.

    Dus dan hoef je je kater niet te laten helpen.

    En ik vind toch ook dat een echte kater, zonder ballen een zielige vertoning is , niet ?

    En daarbij hadden we maar 2 poezen, waarvan er eentje Minous de allerliefste nog steeds bij ons leeft. Dan hoef je je ook niet druk te maken over nestjes.

    Groetjes,

    Saskia

  • Jennifer)

    Hallo Saskia,

    Dus jij liet/laat je ongecastreerde kater gewoon buiten lopen?

    En een kater zonder ballen is een zielige vertoning?

    Mijn mond viel echt open toen ik je berichtje las.

    Of liep je kater niet vrij buiten maar in een kattenren of zo?

    Groetjes Jennifer

  • martine

    Ja, ik zit ook al een beetje vreemd te kijken van dat berichtje, snap het niet helemaal………Waarom zou een gecastreerde kater een zielige vertoning zijn??????

    Nou denk ik dat het voor mensen met een poes wel beter is je poes te laten helpen in plaats van ervan uit te gaan dat de kater van een ander wel geholpen is, maar dat is weer een heel ander verhaal. Op zich heb ik dus geen problemen met een niet geholpen kater. Als ik niet wil dat mijn poes zwanger wordt moet ik dat zelf in de hand zien te houden. Maar dan blijft nog de opmerking dat een gecastreerde kater een zielige vertoning zou zijn. Ik vind mijn (geholpen) kater ABSOLUUT niet zieligg. Weet je wat ik zielig vind?? Niet geholpen dieren waarvan de hormomen vreselijk op hol slaan en ze er geen kant mee op kunnen. Onze hond is een mooi voorbeeld. Die is iets meer dan een jaar geleden pas geholpen, en hij wordt dit jaar 6 of 7, weet het zo even niet meer. Ik had eigenlijk in de planning om hem helemaal niet te laten helpen, maar het arme dier deed na verloop van tijd bijna niets anders meer dan met kromme rug en wiebelend kontje rondlopen achter alle teefjes aan, vooral die van Konni. Het was een komisch gezicht, maar voor het beest was het gewoon zielig, want die voelde zich er super ellendig onder. Hij kon het niet beheersen, dat gewiebel. Toen heb ik hem toch laten helpen en sindsdien gaat het hartstikke goed en de hond voelt zich ook weer beter in de buurt van een teef. Het beest had er gewoon een zere rug en spierpijn van toendertijd. Dat vind ik veel zieliger dan niet laten helpen. Dus Saskia…hoe zit dat met die (vage) opmerking?

    martine

  • Channah

    Hallo Martine en Jennifer,

    Jullie begrijpen, dat ik het helemaal met julli eens ben. En natuurlijk: als je niet wilt, dat je poezen zwanger worden is dat jouw verantwoording. Maar als je je katers niet laat castreren, en toch buiten laat lopen, vind ik dat je je aan de verantwoordelijkheid onttrekt tegenover die poezen, waarvan het “baasje of vrouwtje” die verantwoording niet neemt.En waardoor er veel te veel ongewenste kittens worden geboren.

    Groeten van Channah en poezen en katers (allen geholpen).

  • Saskia

    Hoi,

    Ik neem het gelijk terug dat het een zielige vertoning is, ik wilde alleen zeggen dat ik ze liever met heb.

    En ze zaten vaak binnen, maar konden gewoon overdag naar buiten hoor.

    Je moet niet vergeten dat we 12 katten hadden.

    Groetjes,

    Saskia